Z Carrefoura do Muszkieterów. Krzysztof Łagowski nowym dyrektorem w Grupie

Z Carrefoura do Muszkieterów. Krzysztof Łagowski nowym dyrektorem w Grupie

Właściciel sieci sklepów Intermarche i Bricomarche wzmacnia pion aliasów i partnerstw strategicznych. Pomóc ma w tym Krzysztof Łagowski, który przez ostatnie lata pracował w Carrefour Polska. 

Grupa Muszkieterów zyskała doświadczonego dyrektora

Wraz z początkiem stycznia br. Krzysztof Łagowski objął stanowisko dyrektora ds. aliansów i partnerstw strategicznych w Grupie Muszkieterów. Wcześniej, od września 2020 roku, był odpowiedzialny za wszystkie operacje sieci 600 sklepów franczyzowych Carrefour Express w Polsce. 

Krzysztof Łagowski posiada ponad 20-letnie doświadczenie zawodowe w segmencie retail. Poza pracą w Carrefour Polska, zajmował także między innymi stanowisko dyrektora wykonawczego w PKN Orlen, gdzie zarządzał siecią 2700 stacji paliw i sklepów convenience O!Shop w Polsce, Czechach i Niemczech oraz odpowiadał za jej ekspansję rynkową i wdrażanie obranej strategii handlowej.

Czym zajmie się teraz Krzysztof Łagowski?

Jako nowy dyrektor ds. aliansów i partnerstw strategicznych w ramach struktur Grupy Muszkieterów, raportujący bezpośrednio do Dyrektora Generalnego Grupy, Krzysztof Łagowski będzie odpowiedzialny za wzmacnianie pozycji rynkowej zrzeszenia blisko 500 niezależnych polskich przedsiębiorców zarządzających supermarketami spożywczymi Intermarché oraz supermarketami typu "dom i ogród" Bricomarché. 

Pokieruje on nawiązywaniem aliansów i partnerstw strategicznych, tworzeniem sojuszy zakupowych oraz innymi formami współpracy z partnerami biznesowymi w celu wzajemnego zwiększania skali działania.

Muszkieterowie realizują strategię

Dyrektor generalny Grupy, Marc Dherment, przyznał, że kompetencje Krzysztofa Łagowskiego będą kluczowymi elementami w zbudowaniu skutecznych partnerstw oraz jak najlepszym odpowiadaniu na kontekst polskiego retailu.

Zaznaczył przy tym, że jest to szczególnie ważne w obecnym momencie – w którym Grupa Muszkieterów stawia jako nadrzędny priorytet przyspieszenie rozwoju obu szyldów. Dherment zwrócił także uwagę na obecny krajobraz rynku handlowego w Polsce.

Mamy świadomość, iż nasza Grupa posiada bardzo wiele atutów, ale jednocześnie zdajemy sobie sprawę, że skala biznesowa 10 mld złotych rocznych obrotów, choć bardzo znacząca, na dłuższą metę będzie niewystarczająca. Polski rynek się konsoliduje i konsolidacja będzie nadal postępować.

Marc Dherment, dyrektor generalny Grupy Muszkieterów w Polsce

Krzysztof Łuagowski objęcie nowej funkcji określił natomiast nowym wyzwaniem, któremu postara się sprostać, dzięki doświadczeniu zdobywanemu od wielu lat. Dyrektor ds. aliansów i partnerstw strategicznych poinformował także, na czym skupi się w najbliższym czasie firma.

Naszym priorytetem na najbliższy czas jest osiągnięcie masy krytycznej, a potencjalne alianse czy strategiczne partnerstwa oparte na wzajemnym zaufaniu, długofalowych celach i ambicjach mają szanse skutecznie wspierać obrany kierunek rozwoju. Mamy pełną świadomość, że konsolidacja polskiego rynku dystrybucyjnego będzie postępować, a wręcz przyspieszać i zamierzamy być aktywnym uczestnikiem tego procesu.

Krzysztof Łagowski, dyrektor ds. aliansów i partnerstw strategicznych w Grupie Muszkieterów

foto: Krzysztof Łagowski, dyrektor ds. aliansów i partnerstw strategicznych w Grupie Muszkieterów (mat. prasowe)

Reklama