Kategoria rumu w Polsce ma przed sobą dobre perspektywy. Jak kształtuje się sprzedaż?

Kategoria rumu w Polsce ma przed sobą dobre perspektywy. Jak kształtuje się sprzedaż?

Rum jest stosunkowo mało znaczącą kategorią na polskim rynku spirytusowym – z wolumenem na poziomie 30,7 tys. hektolitrów, którą na 2023 rok prognozuje Euromonitor International, odpowiada za około 1% udziałów w produkcji wszystkich wyrobów spirytusowych. Nie oznacza to jednak, że trunek ten nie cieszy się wśród Polaków popularnością. Przeciwnie – jego sprzedaż rośnie dwucyfrowo.

Sprzedaż rumu w Polsce rośnie w dwucyfrowym tempie

Choć rum pozostaje kategorią o niewielkim udziale w krajowej produkcji wyrobów spirytusowych, to notuje znaczny wzrost. Według danych Euromonitor International, w 2021 roku wolumen produkcji tego trunku wyniósł (po niemal 23% wzroście) 24,5 tys. hektolitrów. Rok później, w 2022, polska produkcja opiewała już na 28,3 tys. hektolitrów (wzrost o kolejne 15,5%). Na tym jednak nie koniec.

Według szacunków Euromonitor International, w 2023 wolumen produkcji rumu w Polsce wzrośnie kolejny rok z rzędu. Na koniec tego okresu ma on wynieść 30,7 tys. hektolitrów. Oznacza to, że prognozowany jest wzrost na poziomie 8,2% rok do roku.

Zaloguj się lub utwórz nowe konto.

Zaloguj się
Zarejestruj się