Fenomen Black Friday nadal obecny. Znamy tegoroczne wyniki sprzedaży

Fenomen Black Friday nadal obecny. Znamy tegoroczne wyniki sprzedaży

Black Friday 2023 nie rozczarował sprzedawców. Pierwsze dane dotyczące wydatków konsumentów podczas corocznego święta zakupów pokazują spore wzrosty i to w różnych regionach świata.

Black Friday 2023. Najnowsze dane

Według najnowszych danych Adobe Analytics mieszkańcy Wielkiej Brytanii w okresie od 24 do 27 listopada, a więc podczas Black Friday i Cyber Week wydali podczas zakupów online rekordowe 3,45 mld funtów, co odpowiada 4,35 mld dolarów. Oznacza to wzrost na poziomie 5,6% w porównaniu do wydatków rok wcześniej. Podczas samego piątku Brytyjczycy wydali 1,04 mld funtów. 

Swoje dane o sprzedaży w Black Friday opublikował także Barclay, który obsługuje niemal połowę transakcji kartami na tym rynku. Według nich wolumen transakcji płatniczych w Black Friday w Wielkiej Brytanii spadł o 0,63% rok do roku

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z DANYMI RYNKOWYMI I ANALIZAMI

SPRAWDŹ NOWE RAPORTY

Z kolei Amerykanie w tym samym czasie wydali na zakupy online 9,8 mld dolarów - podaje Adobe Analytics. W tym przypadku oznacza to 7,5% wzrost rok do roku. Podczas Cyber Monday wydatki Amerykanów mają natomiast przekroczyć 12 mld dolarów - podaje Adobe Digital Insights powołując się na wstępne szacunki. 

Rekordowy Black Friday zapowiadano także w Polsce. Choć nie mamy jeszcze oficjalnych danych dotyczących wydatków Polaków na Black Friday, to wiemy, że według deklaracji aż 78% z nich zamierzało tego dnia udać się na zakupy, o czym pisaliśmy więcej w artykule: Tegoroczny Black Friday ma być rekordowy. Tłumy Polaków ruszą do sklepów.


foto: unsplash

Reklama