Black Friday 2023 nie rozczarował sprzedawców. Pierwsze dane dotyczące wydatków konsumentów podczas corocznego święta zakupów pokazują spore wzrosty i to w różnych regionach świata.
Black Friday 2023. Najnowsze dane
Według najnowszych danych Adobe Analytics mieszkańcy Wielkiej Brytanii w okresie od 24 do 27 listopada, a więc podczas Black Friday i Cyber Week wydali podczas zakupów online rekordowe 3,45 mld funtów, co odpowiada 4,35 mld dolarów. Oznacza to wzrost na poziomie 5,6% w porównaniu do wydatków rok wcześniej. Podczas samego piątku Brytyjczycy wydali 1,04 mld funtów.
Swoje dane o sprzedaży w Black Friday opublikował także Barclay, który obsługuje niemal połowę transakcji kartami na tym rynku. Według nich wolumen transakcji płatniczych w Black Friday w Wielkiej Brytanii spadł o 0,63% rok do roku.
Z kolei Amerykanie w tym samym czasie wydali na zakupy online 9,8 mld dolarów - podaje Adobe Analytics. W tym przypadku oznacza to 7,5% wzrost rok do roku. Podczas Cyber Monday wydatki Amerykanów mają natomiast przekroczyć 12 mld dolarów - podaje Adobe Digital Insights powołując się na wstępne szacunki.
Rekordowy Black Friday zapowiadano także w Polsce. Choć nie mamy jeszcze oficjalnych danych dotyczących wydatków Polaków na Black Friday, to wiemy, że według deklaracji aż 78% z nich zamierzało tego dnia udać się na zakupy, o czym pisaliśmy więcej w artykule: Tegoroczny Black Friday ma być rekordowy. Tłumy Polaków ruszą do sklepów.
foto: unsplash