Alpro obniżyło ceny napojów roślinnych. Producent osiągnął porozumienie z sieciami

Alpro obniżyło ceny napojów roślinnych. Producent osiągnął porozumienie z sieciami

Inicjatywa, której celem jest obniżenie cen napojów roślinnych Alpro do 2 euro, ma miejsce w Belgii i potrwa przez sześć tygodni. Producentowi udało osiągnąć się porozumienie handlowe ze sprzedawcami w sprawie maksymalnej ceny trzech produktów.

Uzgodniona cena maksymalna będzie widoczna nie tylko na etykietach cenowych, ale także na opakowaniach trzech produktów pod marką Alpro. W ten sposób marka obniża nie tylko swoją marżę, ale także sprzedawców.

Danone chce zwiększyć dostępność napojów roślinnych

Olivier Rabartin z Danone przyznał jednak, że wszyscy zobowiązali się włączenia w akcję, a co za tym idzie prezentowania ceny maksymalnej w wysokości 2 euro. "Z każdym z naszych klientów osiągnęliśmy porozumienie handlowe. Nie były to łatwe rozmowy – zwłaszcza na początku – ale ostatecznie wszystko się udało" – powiedział w rozmowie z RetailDetail.eu.

Celem tej cenowej kampanii jest zwiększenie dostępności i rozwój kategorii roślinnych produktów. Najnowsza akcja w Belgii ma przyciągnąć do kategorii roślinnych napojów konsumentów, którzy do tej pory kupowali ich niewiele lub nie kupowali ich wcale – mówi Olivier Rabartin. "Mamy nadzieję, że przekonamy ich do wypróbowania produktów i dodania do swoich nawyków żywieniowych większej ilości produktów roślinnych" – dodał.

Alpro liczy na wzrosty sprzedaży, mimo niższej marży

Działanie to jest tożsame z długofalową strategią Danone. Przypomnijmy, że we wrześniu tego roku Carrefour nawiązał koalicję z siedmioma producentami FMCG, której celem jest zwiększenie sprzedaży alternatywnych produktów pochodzenia roślinnego poprzez zwiększenie dostępności tej kategorii. Wśród siódemki gigantów z branży FMCG znalazł się także Danone.

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z INFORMACJAMI Z RYNKU:

Obserwuj nas w Google News

Olivier Rabartin przyznał, że firma zamierza przejąć wiodącą rolę w transformacji żywienia dzięki marce Alpro. Początek to zwiększenie dostępności. W ramach akcji w belgijskich sklepach cena maksymalna została ustalona dla trzech produktów, napoju owsianego, napoju migdałowego i napoju migdałowego bez cukru, które zazwyczaj są droższe od krowiego mleka.

Decyzje dotyczące ustanowienia ceny napojów Alpro po zakończeniu akcji pozostają w kwestii sprzedawców. "Jeśli zobaczą, że popyt wzrósł dwukrotnie, sami dokonają obliczeń" – podsumował cytowany przez RetailDetail.eu Olivier Rabartin z Danone.


foto: mat. prasowe

Reklama