Carrefour zawiera koalicję z siódemką gigantów. Cel to 3 mld obrotu z roślinnych produktów

Carrefour zawiera koalicję z siódemką gigantów. Cel to 3 mld obrotu z roślinnych produktów

Carrefour ogłosił stworzenie koalicji z siedmioma głównymi producentami, w tym Danone, Unilever, Bel, Andros, Bonduelle, Nutrition & Santé oraz Savencia. Celem tej inicjatywy jest zwiększenie sprzedaży alternatywnych produktów pochodzenia roślinnego poprzez zwiększenie dostępności tej kategorii oraz przyspieszenie przekształceń żywieniowych.

Celem znaczny wzrost sprzedaży produktów plant-based

W ramach planu Carrefour 2026, firma założyła ambitny cel, aby produkty oparte na białkach roślinnych do 2026 roku odpowiadały za 500 mln euro sprzedaży Grupy w Europie. Oznacza to zatem wzrost na poziomie 65% w porównaniu z rokiem 2022.

Współpraca z partnerami przemysłowymi ma pomóc w osiągnięciu tego celu. W ramach nowopowstałej koalicji, firmy członkowskie zobowiązały się do wygenerowania do 2026 roku 3 miliardów euro obrotu z alternatywnych produktów pochodzenia roślinnego

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z INFORMACJAMI Z RYNKU:

Obserwuj nas w Google News

Prezes Grupy Carrefour, Alexandre Bompard, przyznał, że Carrefour chce wykorzystać siłę swojej marki, aby w ramach koalicji, zapewnić alternatywną selekcję roślinną konsumentom. "Zaangażowanie naszego sektora w tę inicjatywę jest zbiorową odpowiedzialnością. Chciałbym, aby w tej koalicji dołączyły do ​​nas inne grupy" – dodał.

Carrefour chce spełnić ambitne cele

To ważne połączenie sił ma zaspokoić rosnące zapotrzebowanie konsumentów na produkty oparte na białkach roślinnych. Według danych, na które powołuje się Carrefour, odsetek gospodarstw domowych, które wprowadzają fleksitarianizm do swoich diet, wzrósł z 25% do 45% w latach 2015-2023. Wzrosła także liczba wegan i wegetarian, z 1,5% do 3%.

Produkty roślinne są również bardziej ekonomiczne niż białka zwierzęce, co jest szczególnie istotne w obliczu utrzymującej się na wysokim poziomie inflacji.

Celem koalicji siedmiu producentów z siecią sklepów Carrefour jest demokratyzacja i upowszechnienie żywności pochodzenia roślinnego (foto: linkedin.com)

Wśród przewidywanych działań, które będą podejmować firmy w ramach koalicji wymienia się między innymi: wprowadzanie nowych produktów, testowanie innowacji w zakresie smaku i aromatu, a także organizowanie dedykowanych akcji sprzedażowy oraz zaangażowanie w dyskusję na temat praktyk, które będą mogły pomóc w opracowaniu alternatywnych produktów pochodzenia roślinnego.


foto: linkedin.com

Reklama