Mondelez podnosi prognozy. Wzrost cen nie zniechęcił konsumentów

Mondelez podnosi prognozy. Wzrost cen nie zniechęcił konsumentów

Przychody netto globalnego producenta przekąsek i słodyczy przekroczyły 9 mld euro w trzecim kwartale 2023 roku. Spółka, znana z takich marek jak Oreo, Cadbury czy Toblerone, odnotowała zatem wzrost przychodów netto o 16,3%, który był napędzany organicznym wzrostem przychodów netto na poziomie 15,7%.

Mondelez odporny na kryzys?

W omawianym kwartale Mondelez podniósł ceny o 12 punktów procentowych. Mimo podwyżek cen, które przełożyły się na wzrost wartościowej sprzedaży, producent odnotował także dodatnie wahania w przypadku wolumenu. Wzrost wyniósł w tym przypadku 3,8 p.p.

Dyrektor generalny Mondelēz International, Dirk Van de Put, podkreślił, że wszystkie regiony odnotowały solidny wzrost przychodów, a zyski rosną dwucyfrowo, co ma potwierdzać odporność kategorii produktów spółki, siłę jej marek i geograficzny zasięg, jak również skuteczność działań.

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z INFORMACJAMI Z RYNKU:

Obserwuj nas w Google News

Mondelēz International odnotował również wzrost marży brutto o 500 punktów bazowych do 38,7%, głównie dzięki korzystnym zmianom w wycenie instrumentów pochodnych oraz zwiększeniu marży w zakresie skorygowanego zysku brutto. Skorygowany zysk brutto zwiększył się o 648 milionów dolarów przy stałym kursie walutowym, a marża zysku brutto wzrosła o 120 punktów bazowych do 38,6%. 

Dobre perspektywy na resztę 2023 roku

Przy okazji publikacji najnowszych wyników finansowych, Mondelez (już po raz trzeci w tym roku) ogłosił podwyższenie prognoz wzrostu przychodów netto oraz wzrostu EPS na przyszły rok.

Przy sprzyjających okolicznościach geopolitycznych, firma planuje osiągnąć 14-15% organicznego wzrostu przychodów netto (wcześniej była mowa o 12%) i 16% wzrostu EPS w stałym kursie walutowym (poprzednia prognoza zakłada 12% wzrost). 

"Wierzymy, że to, co najlepsze, pozostaje przed nami, ponieważ wzmacniamy i przekształcamy nasze portfolio, znacząco reinwestujemy w nasze kultowe marki i kontynuujemy rozwój najlepszych w swojej klasie możliwości w zakresie kluczowych czynników, takich jak zarządzanie cyfryzacją i wzrostem przychodów, aby dalej napędzać zrównoważony wzrost wysokiej jakości na nadchodzące lata. Nasze dobre wyniki od początku roku i atrakcyjność kategorii dają pewność, że ponownie zwiększymy zarówno nasze przychody netto, jak i prognozy zysków na ten rok" - podsumował Dirk Van de Put.


foto: mat. prasowe

Reklama