Biedronka rosła w trzecim kwartale roku szybciej niż rynek. Detalista w tym czasie zanotował 17,4% wzrost sprzedaży w walucie lokalnej. W ujęciu like-for-like o 12,8%. W euro natomiast sprzedaż Biedronki wzrosła 23,8% w porównaniu do trzeciego kwartału 2022 roku.
Polscy konsumenci, jak podaje w raporcie finansowym Jeronimo Martins od niemal roku zwracają szczególną uwagę na ceny podczas zakupów. "W kontekście bardziej ostrożnych i nastawionych na promocje konsumentów ewolucja wolumenów na rynku detalicznym żywności była ujemna" - podaje właściciel sieci Biedronka. Mimo tego w sklepach sieci odnotowano wolumen zanotował wzrost.
Jaki obrót ma Biedronka w Polsce?
Biedronka jest jedną z pięciu sieci, które w swoim portfelu posiada Jeronimo Martins. Jednocześnie polski szyld odpowiadał podczas trzech kwartałach 2023 za ponad 70% wygenerowanej w grupie sprzedaży. Obrót Biedronki na koniec września tego roku osiągnął poziom 15,8 mld euro. Oznacza to, że wzrósł on w porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej aż o 24,2%.
Biorąc pod uwagę sprzedaż porównywalną (like-for-like), Biedronka osiągnęła 17,8% wzrost podczas pierwszych trzech kwartałów 2023 w porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej. Był to najwyższy wzrost zanotowany w ramach grupy Jeronimo Martins.
Jak czytamy dalej w raporcie, silny wzrost sprzedaży doprowadził do wzrostu EBITDA o 20,9% (+18,4% w walucie lokalnej). Inwestycje cenowe i inflacja kosztowa obniżyły marżę EBITDA do 8,6% (8,8% w 9M 22).
Podczas dziewięciu miesięcy liczba sklepów Biedronka w Polsce wzrosła o 92 nowe placówki. 270 sklepów zostało natomiast poddanych remodelingowi.
Biedronka postawiła na promocje
W związku z tym, że od końca 2022 roku konsumenci są coraz bardziej zorientowani na ceny, Biedronka w 2023 roku postawiła na przywództwo w obszarze promocji.
Jak czytamy w raporcie finansowym Jeronimo Maritns, "od początku roku Biedronka była liderem pod względem częstotliwości i intensywności działań promocyjnych na rynku, zapewniając ciągłe możliwości oszczędzania i zwiększając różnicę między inflacją koszyka a inflacją żywności w kraju"
- To może Cię zainteresować: Biedronka umie w programy lojalnościowe. Dyskonter pobił kolejny rekord
Jak to wygląda to w liczbach? Zgodnie z raportem Jeronimo Martins, od stycznia do września 2023 Biedronka przeprowadziła w sumie 94 kampanie marketingowe. W tym czasie detalista wydał 139 gazetek promocyjnych. Biedronka stawiała również na program lojalnościowy Moja Biedronka. Detalista osiągnął kamień milowy w postaci 17 mln wydanych kart Moja Biedronka oraz 9 mln użytkowników aplikacji.
foto: Biedronka (mat. prasowe)