Kaufland dołącza do Lidla: Sieć zrównuje ceny produktów roślinnych i ich odpowiedników

Kaufland dołącza do Lidla: Sieć zrównuje ceny produktów roślinnych i ich odpowiedników

Kaufland zamierza dostosować ceny wegetariańskich i wegańskich produktów pod markami własnymi sieci do poziomu cen produktów pochodzenia zwierzęcego. To już kolejny krok, który sektor handlu wykonuje w kierunku upowszechnienia dostępu do roślinnych alternatyw.

Przypomnijmy, że zaledwie kilka dni temu niemiecki oddział Lidl poinformował o wyrównaniu ceny mięsa i roślinnych zamienników. Podobnie jak w przypadku sieci sklepów Kaufland w Niemczech, tak samo decyzja Lidla dotyczy produktów występujących pod markami własnymi sieci.

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z INFORMACJAMI Z RYNKU:

Obserwuj nas w Google News

Roślinne produkty w tym samych cenach co ich odpowiedniki

Wyrównanie cen w Kaufland dotyczy ponad 90 produktów z własnej marki K-take it veggie. Te zmiany cenowe obejmują szeroką gamę wegetariańskich i wegańskich produktów, w tym jogurty sojowe, alternatywę dla mięsa mielonego, wegański ser w plasterkach czy sznycel wegański.

Przykładowo 500-gramowy jogurt sojowy, który wcześniej kosztował 1,39 euro, teraz jest dostępny za 0,85 euro. Natomiast 250 g wegański mielony, zamiast 2,99 euro, teraz kosztuje 1,89 euro. 

Nadchodzą zmiany

To ważny krok Kaufland w reakcji na rosnącą popularność diety roślinnej w Niemczech. Jak podaje detalista, już niemal co piąty Niemiec przynajmniej czasami wybiera wegańskie produkty. Wychodząc z założenia, że dla wla wielu wegan i wegetarian ważne są dostępność i cena alternatywnych produktów roślinnych, Kaufland stara się ułatwić dostęp do przystępnych cenowo opcji wegetariańskich.

Ta inicjatywa Kaufland to także krok w kierunku bardziej zrównoważonej oferty. Sieć oferuje obecnie ponad 1300 produktów wegetariańskich i wegańskich, z których 180 to zamienniki mięsa, wędlin, serów i mleka. Detalista zamierza nadal rozwijać swoje linie produktów roślinnych, aby zaspokoić rosnący popyt na alternatywy dla produktów pochodzenia zwierzęcego.

Sieć wprowadziła własną markę K-take it veggie siedem lat temu i, jak wynika z informacji, które przekazuje Kaufland, od tego czasu widowny jest stały wzrost zainteresowania tymi produktami. 


foto: mat. prasowe

Reklama