Dokładnie pięć lat temu obywatele Serbii po raz pierwszy stanęli przed drzwiami nowo otwartych sklepów Lidl. Od tamtej pory niemiecka sieć zainwestowała w tym kraju ponad 550 mln euro, wyeksportowała serbskie produkty o wartości ponad 30 mln euro i zatrudniła ponad 3300 osób.
Podczas pięciu lat obecności na rynku, sieć otworzyła w Serbii 67 sklepów. Badanie "Shopper 360", które GfK przeprowadziło dla rynku serbskiego w 2023 roku pokazało, że Lidl jest numerem jeden pod względem ogólnego zadowolenia klientów w kategoriach świeżych owoców i warzyw oraz piekarni.
Lidl w Serbii 2023
Lidl Serbia od pięciu lat aktywnie wspiera eksport krajowych produktów za granicę. Jak podaje dyskonter, do tej pory firma wyeksportowała produkty o łącznej wartości ponad 30 mln euro.
Jak czytamy w komunikacie, Lidl opiera swoją działalność na długoterminowej współpracy i uczciwym biznesie z lokalnymi dostawcami. Asortyment Lidl Serbia zawiera ponad 600 produktów dostarczanych przez dostawców krajowych, niektóre pod lokalnymi markami, a inne pod marką Lidl.
Przeczytaj też: Lidl kontynuuje ekspansję na Bałkanach. Dyskonter szykuje debiut na nowych rynkach
Dodatkowo Lidl Serbia wprowadził specjalną linię produktową, która obejmuje produkty wyłącznie od serbskich dostawców o wysokiej jakości i unikalnych właściwościach. Ta linia produktów składa się z około 100 różnych produktów.
foto: mat. prasowe