Do chwili obecnej wegańskie produkty alternatywne oferowane w sklepach spożywczych były znacznie droższe niż porównywalne produkty pochodzenia zwierzęcego. Lidl zamierza to zmienić. Dyskonter wykonuje ważny krok w kierunku upowszechnienia produktów roślinnych wyrównując ceny niemal całego asortymentu wegańskiej marki własnej z porównywalnymi produktami pochodzenia zwierzęcego.
Dyskonty znowu liderem przemian
Roślinne zamienniki mięsa to asortyment, który coraz częściej pojawia się w sklepach. Szczególnie mocno kategorię tę rozwijają dyskonty – według analizy Priceway bazującej na polskich sklepach, w liczba zamienników mięsa i wędlin w dyskontach wzrosła na przestrzeni analizowanego roku o ponad 30%.
Jak informuje niemiecki oddział Lidla, wszystkie spółki Lidla postawiły sobie na początku roku cele zgodne ze strategią świadomego odżywiania. Jednym z obszarów było poszerzenie asortymentu roślinnego oraz zapewnienie przejrzystości w zakresie proporcji źródeł białka zwierzęcego i roślinnego.
Koniec różnic w cenie mięsa i roślinnych zamienników
Wyrównanie cen roślinnych zamienników i mięsa jest ważnym krokiem w kierunku upowszechnienia vege oferty dla wszystkich konsumentów, na który zdecydował się niemiecki oddział Lidla. Jak informuje dyskonter, mowa o niemal całym asortymencie wegańskiej marki własnej Vemondo.
- To może Cię zainteresować: Produkty roślinne zwiększają sprzedaż – nowa ulubiona kategoria Polaków
Ich ceny zostały zrównane do podobnych poziomów jak ich mięsne odpowiedniki. Jak zapowiada Lidl, w rezultacie tej decyzji w przyszłości większość produktów Vemondo będzie dostępna w tej samej cenie podstawowej, co produkty stworzone z mięsa zwierząt.
Wyrównanie cen nie jest jednak pierwszym krokiem, który Lidl wykonał w kierunku upowszechnienia wegańskiej oferty. W czerwcu 2023 roku holenderski oddział sieci rozpoczął pilotaż, w którym na tej samej półce, tuż obok mięsa, ustawiono roślinne zamienniki. W teście tym dyskonter dodatkowo obniżył ceny zamienników, aby były niższe od zwierzęcych produktów. Celem tego pilotażu jest sprawdzenie, w jaki sposób zabieg ten przełoży się na sprzedaż.
Marka własna Lidla Vemondo, na której wyrównanie ceny zdecydował się niemiecki Lidl, jest dostępna w sklepach od 2020 roku. Obecnie w ramach oferty tej marki sieć oferuje już ponad 100 wegańskich pozycji. Poza tym, w ramach całego asortymentu dyskontera znajduje się już około 650 produktów roślinnych. Wyrównanie ceny ma miejsce we wszystkich sklepach Lidl na terenie Niemiec.
foto: mat. prasowe