Frisco odświeża wizerunek i pozycjonowanie marki w nowej kampanii

Frisco odświeża wizerunek i&nbsppozycjonowanie marki w&nbspnowej kampanii

Kampania podkreśla, że Frisco to sklep online dla wszystkich, który umożliwia „zakupy na Twoich zasadach” – tak jak chcesz, gdzie i kiedy chcesz. Nowe pozycjonowanie wspiera odświeżona identyfikacja wizualna, która dodaje marce więcej radości i energii, ukazuje jej bardziej nowoczesną odsłonę. 

Frisco istnieje na rynku od 17 lat i zbudowało pozycję lidera w swojej kategorii. W 2020 roku marka rozpoczęła ekspansję poza Warszawę i aktualnie dostępna jest także we Wrocławiu, Trójmieście, Poznaniu, Krakowie i Aglomeracji Śląskiej. 

„Zakupy na Twoich zasadach” 

Kampania podkreśla, że z Frisco można oszczędzać na wielu płaszczyznach: dzięki strefie friscontowych cen, setkom promocji, a także możliwości wygodnego zaplanowania zakupów, kontroli nad wydatkami i oszczędności czasu czy paliwa. 

Kampanię wizerunkową poprzedziły szerokie badania konsumenckie oraz proces strategiczny, w którym wypracowaliśmy zarówno nowe pozycjonowanie marki, nową identyfikację wizualną oraz platformę komunikacji. (...) Nowe pozycjonowanie Frisco, którego esencją są „Zakupy na Twoich zasadach” opiera się na idei, że najlepsze zakupy to takie, które robimy jak chcemy i kiedy chcemy, wygodnie i z możliwością świadomego wyboru tych produktów, których naprawdę potrzebujemy, z dbałością o domowy budżet. Online’owy charakter marki pozwala nam personalizować usługę w takim stopniu, którego tradycyjne sklepy nie są w stanie zapewnić.

Marta Strzyżewska, dyrektorka marketingu i eCommerce Frisco

Zmiany graficzne

Pozycjonowanie marki wspiera także odświeżony branding. Z logo zniknął dopisek „.pl”. Nowy projekt pozostawia na końcu nazwy samą kropkę, która w nowej odsłonie identyfikacji wizualnej stanowi ważny element wyróżniania najważniejszych komunikatów.

Rozszerzona paleta brandowych kolorów dodaje marce więcej radości i energii. Elementy graficzne zapewniają spójność komunikacji w różnych obszarach: wizerunkowym, benefitowym oraz produktowym. 

Na podstawie nowej strategii i pozycjonowania powstała również platforma kreatywna „Wszędzie dobrze, ale w domu najlepiej”, która w ciepły i bliski sposób pokazuje, że Frisco to marka dla wszystkich, bo każdy znajdzie tam coś dla siebie. 

Szukaliśmy takiego konceptu, który pozwoliłby nam przekazać esencję nowego pozycjonowania marki oraz w prosty, niedystansujący, a zarazem wyróżniający się sposób opowiedzieć o zakupach i życiu na własnych zasadach. Idea „Wszędzie dobrze, ale w domu najlepiej” osadza markę tam, gdzie naprawdę żyjemy na własnych zasadach – w domu. (...) Dom to również miejsce, które najbardziej sprzyja robieniu zakupów – to tam mamy przestrzeń w spokoju zastanowić się czego potrzebujemy i co chcemy kupić, zachowując pełną kontrolę nad wyborem produktów i wydatkami. 

Karolina Jaworska, Marketing Manager we Frisco

Działania w ramach kampanii

Kampania relaunchująca nowy wizerunek marki ruszyła w październiku i potrwa przez kolejne miesiące. Obejmuje działania w outdoorze, digitalu (video, programmatic, display, social media, współpracę z influencerami) oraz spoty radiowe.

Wizerunkowe spoty video pokazują rolę marki w codziennym życiu konsumentów, różnorodność ich stylów życia i potrzeb. Krótsze formy reklamowe podkreślają funkcjonalne benefity Frisco, takie jak strefa friscontowych cen czy darmowa dostawa. 


Fot.: inf. prasowa