Sfinks ogłosił strategię: Chce zostać spółką dywidendową i wyjść poza granice Polski

Sfinks ogłosił strategię: Chce zostać spółką dywidendową i wyjść poza granice Polski

Zakończenie procesu restrukturyzacji to jeden w głównych celów zawartych w strategii Grupy Sfinks Polska, która zarządza takimi szyldami jak Sphinx, Piwiarnia czy Chłopskie Jadło. To jednak nie koniec, bo obok spłaty zobowiązań i poprawy rentowności, Sfinks planuje również między innymi podwoić liczbę restauracji i wprowadzić zupełnie nowe koncepty parasolowe.

Ambitne plany Sphinx

Praca wykonana w ostatnich latach w ramach Grupy Sfinks Polska ma być "solidnym fundamentem", na którym będzie opierał się dalszy rozwój firmy. Jak wyjaśnia prezes zarządu Sylwester Cacek, grupę interesuje "systematyczne pokazywanie dobrych wyników w dłuższym okresie".

Nadrzędnym celem jest stworzenie mocnych fundamentów, którym będzie towarzyszył wzrost wartości spółki dla akcjonariuszy w długim terminie. "W przyszłości, po odbudowaniu kapitałów własnych, mamy ambicje bycia spółką dywidendową i  dzielenia się zyskiem z naszymi inwestorami" – zdradza prezes.

Strategia Sfinks Polska na lata 2024-2028

Strategia rozwoju Sfinks Polska przewiduje, że do końca 2024 roku Sfinks spłaci przewidziane postępowaniem restrukturyzacyjnym zobowiązania handlowe i publicznoprawne, a do sierpnia 2028 roku zamierza spłacić w całości kredyt w BOŚ Banku. Równolegle spółka zamierza kontynuować rozwój sieci w Polsce w oparciu o posiadane marki.

Według określonych w strategii celów, sprzedaż na porównywalnej sieci ma rosnąć znacznie powyżej inflacji. Dodatkowo Sfinks planuje w okresie strategii podwoić liczbę restauracji.

Grupa stawia na franczyzę

Głównym modelem rozwoju sieci w grupie będzie model franczyzowy. Jak dodaje Sylwester Cacek, firma zamierza przekształcić na ten model większość swoich lokali. "Chcemy też w ten sposób dalej rozwijać nasze sieci. Planujemy jednocześnie budować nowe koncepty, które pozwolą na niższy poziom zatrudnienia personelu w restauracjach" – wyjaśnia.

Bazą do tego rozwoju ma być najsilniejsza w portoflio firmy marka, czyli Sphinx. "Chcemy rozwijać sieć gastropubów pod marką SPHINX Sport Bar czy też sieć The Burgers by SPHINX w segmencie quick service restaurants" – mówi Sylwester Cacek.

Zagraniczna ekspansja

Zgodnie z założeniami strategii, Sfinks przewiduje również rozwój zagraniczny marki SPHINX w oparciu o franczyzę lub masterfranczyzę. Ma być on realizowany poprzez podmiot zależny SPHINX Restaurants. Aktualnie Sfinks posiada list intencyjny dotyczący sprzedaży masterfranczyzy na terenie Egiptu.

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z INFORMACJAMI Z RYNKU:

Obserwuj nas w Google News

Nowe modele współpracy

Źródłem dodatkowych przychodów, z wykorzystania efektów synergii wynikających ze skali działania, ma być także dla Sfinks Polska współpraca z podmiotami spoza grupy. Dotyczy to przede wszystkim spółki posiadającej marki WOOK i Meta, w której Sfinks ma 24% udziałów czy też spółki, rozwijającej włoską markę Popolo. Marki te już uzupełniają ofertę grupy w ramach łączonych konceptów gastronomicznych.

Sfinks zamierza wykorzystać siłę swoich marek nie tylko do rozwoju w gastronomii. Planuje także rozszerzenie wykorzystania marki SPHINX dla oznakowania hoteli, w których zlokalizowane są restauracje pod tym szyldem. Pierwszy taki obiekt funkcjonuje już przy trasie ekspresowej S8 w Żabiej Woli pod Warszawą.

Realizacja strategii ma być finansowana z wolnej gotówki wypracowywanej przez grupę, a także ze środków pochodzących od franczyzobiorców, którzy zgodnie z zasadami modelu franczyzowego finansują uruchamianie swoich lokali. Będą oni mogli korzystać z modelu finansowania inwestycji wdrożonej przez Sfinks Polska jako franczyzodawcę.


foto: mat. prasowe