Shufersal, największa izraelska sieć supermarketów, ogłosiła w czwartek anulowanie umowy dotyczącej utworzenia sieci sklepów SPAR w Izraelu. Decyzja ta wynika z ograniczeń regulacyjnych, które uniemożliwiły dokończenie transakcji – donosi Reuters.
Umowa, która została uzgodniona w grudniu ubiegłego roku i podpisana w marcu, miała umożliwić Shufersal inwestycje w otwarcie co najmniej dziesięciu oddziałów SPAR w ciągu trzech lat. Ponadto produkty SPAR miały być sprzedawane wyłącznie w sklepach Shufersal.
Debiut sieci SPAR w Izraelu niepewny
U podstaw decyzji dotyczącej wejścia SPAR na izraelski rynek leżało między innymi zwiększenie konkurencyjności poprzez oferowanie produktów o niższych cenach niż te znane z krajowego rynku. Ori Waterman, dyrektor generalny Shufersal, zaznaczył jednak, że obecne warunki rynkowe i przepisy regulacyjne utrudniły realizację tej umowy
W związku ze zmieniającymi się warunkami rynkowymi i wymogami regulacyjnymi oraz zgodnie z szacunkami, jakie dokonaliśmy w okresie od podpisania umowy do niedawnego otrzymania warunkowej zgody organu antymonopolowego, spółka zdecydowała się nie finalizować transakcji.
Jak donosi agencja, nieznane są szczegóły dotyczące ograniczeń nałożonych przez organ regulacyjny. Transakcja zakładała, że 19,9% udziałów w nowym podmiocie przypadałoby Shufersal. Pozostałe 80,1% posiadałby Amit Zeev.
foto: mat. prasowe