Pamiętacie automaty z napojami w McDonald's? Już wkrótce znikną ze wszystkich restauracji

Pamiętacie automaty z napojami w McDonald's? Już wkrótce znikną ze wszystkich restauracji

McDonald's przygotowuje się do rewolucji w swoim sposobie obsługi klientów. Firma ogłosiła plany wycofania samoobsługowych automatów z napojami do 2032 roku. W ten sposób fast foodowy gigant chce uspójnić omnikanałowe doświadczenia klientów, a także dostosować lokale do przyszłych koncepcji restauracji.

McDonald's stawia na nowe doświadczenia

Choć w Polsce samodzielne nalewanie napoju do kubka z samoobsługowego dozownika pozostaje raczej domeną KFC, to w Stanach Zjednoczonych, gdzie McDonald's posiada najwięcej swoich restauracji, było to podstawą samoobsługi w ramach sieci serwującej burgery. Teraz jednak ma się to zmienić. 

McDonald's zacznie stopniowo wycofywać samoobsługowe automaty z napojami. Do 2032 roku mają one zniknąć ze wszystkich restauracji w Stanach Zjednoczonych. Powodem jest zmiana zachowań klientów, na którą spory wpływ miała pandemia.

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z INFORMACJAMI Z RYNKU:

Obserwuj nas w Google News

To właśnie w okresie pandemii McDonald's odnotował gwałtowny rozwój działalności za sprawą usługi typu drive-thru, a także dostawom zamówień. W przypadku tego rodzaju obsługi nie potrzeba ani samoobsługowych automatów, ani – jak się okazuje – dużych restauracji.

Fast foodowy gigant wyznacza kierunek rozwoju

Okazuje się, że McDonald's zamierza rozwijać się właśnie w kierunku wielokanałowych doświadczeń konsumentów, którzy nie dokonują już każdego etapu procesu złożenia i realizacji zamówienia w stacjonarnej restauracji.

Już teraz przy wielu lokalach McDonald's w Polsce pojawiły się parkingi dla osób oczekujących na zamówienie złożone przez aplikację. W minionym roku w Stanach Zjednoczonych zadebiutowała natomiast pierwsza zautomatyzowana restauracja McDonald's

McDonald's przyszłości

Jak czytamy w komunikacie, przyszłością McDonald's mają być restauracje z pomniejszonymi salami jadalnymi lub nawet te pozbawione tej przestrzeni. Mają one oferować wyłącznie sprzedaż w dostawie, na wynos lub w ramach drive-thru.

Także w tym obszarze McDonald's poczynił już pierwsze kroki. Niedawno zadebiutowała pierwsza restauracja o mniejszym formacie, która obejmuje zmniejszoną salę jadalną. Ten nowy format ten zadebiutował pod nazwą CosMc.


foto: unsplash

Reklama