30 lat Nestlé w Polsce - dobry czas, który trwa

Trzy dekady temu Nestlé rozpoczęło swoją działalność w Polsce. Przez 30 lat dokonało szeregu inwestycji w zakłady na terenie całego kraju, modernizując kolejne lokalne fabryki. Dotychczas wartość inwestycji szwajcarskiego producenta żywności w polską gospodarkę wyniosła blisko 5 mld złotych.

Początki działalności Nestlé w Polsce

W 1993 roku Nestlé pojawiło się na polskim rynku z dwiema markami – NESCAFÉ i NESQUIK. Już rok później do firmy dołączyły trzy lokalne fabryki. Pierwsza z nich działająca od 1912 roku fabryka słodyczy w Kargowej, do dziś produkuje między innymi batony LION i wafle PRINCESSA.

Kolejną inwestycją Nestlé była fabryka w Toruniu, gdzie powstają płatki śniadaniowe. W tym samym roku częścią Nestlé stała się również rozlewnia wody w Nałęczowie, w której jest butelkowana woda mineralna Nałęczowianka. Rok później, w 1995 roku, do Nestlé dołączyły Kaliskie Zakłady Koncentratów Spożywczych „Winiary”.

Kolejno, w 2007 roku, rzeszowska fabryka, której historia sięga II wojny światowej, przekształciła się w zakłady przetwórstwa owocowo-warzywnego i dziś produkuje posiłki oraz soczki GERBER i BOBO FRUT dla najmłodszych konsumentów. Lata 2015 - 2017 to inwestycja Nestlé w Nowej Wsi pod Wrocławiem, gdzie na 50 tysiącach metrów nowoczesnej powierzchni produkcyjnej jest wytwarzana karma dla naszych pupili – m.in. FELIX i PRO PLAN.

Siedem zakładów produkcyjnych Nestlé

Trzy dekady Nestlé w Polsce to historia, której efektem jest dziś siedem zakładów produkcyjnych oraz biuro główne w Warszawie. To także ponad 5 500 pracowników, którzy obecnie odpowiadają za 70 marek i 1600 produktów.

Jako wiodąca firma w obszarze żywienia w Polsce Nestlé realizuje również wiele różnorodnych inicjatyw społecznych i edukacyjnych. Wśród nich znajdują się m.in. Nestlé Baby&me, czyli program edukacyjny dla rodziców czy Nestlé for Healthier Kids, który obejmuje szereg działań wspierających opiekunów w zapewnieniu odpowiedniego rozwoju ich dzieci. Należy do nich np. program „Lekkoatletyka dla każdego!”, którego Nestlé jest partnerem od 9 lat, i obejmuje treningi sportowe oraz warsztaty na temat prawidłowego odżywiania.

Z kolei w ramach globalnej inicjatywy Nestlé needs YOUth firma wspiera młodych ludzi w pierwszych krokach na rynku pracy – w Polsce od ponad 20 lat organizowany jest Program Praktyk Letnich, umożliwiający studentom i absolwentom zdobycie doświadczenia w wybranym obszarze.

Społeczne zaangażowanie Nestlé

Nestlé Polska reaguje także na aktualne wyzwania społeczne. W czasie pandemii przekazało 4,5 mln produktów dla lekarzy i szpitali, zaś w 2022 roku przygotowało 1500 ton artykułów spożywczych dla obywateli Ukrainy.

Firma realizuje działania z szacunkiem dla środowiska i wyznacza sobie ambitne cele klimatyczne. W ramach inicjatywy Net Zero Nestlé dąży do redukcji emisji gazów cieplarnianych o 50% do 2030 roku. W tym samym roku chce pozyskać co najmniej połowę kluczowych surowców poprzez regeneratywne praktyki uprawy. Aby rozwijać i promować rolnictwo regeneratywne, firma współpracuje z ponad pół milionem rolników i dostawców, pomagając im wdrażać dobre praktyki.

Jednocześnie, Nestlé pracuje nad opakowaniami zaprojektowanymi do recyklingu, innowacjami materiałowymi oraz systemami wielokrotnego napełniania. Firma sukcesywnie dąży do tego, by osiągnąć zerową emisję netto do 2050 roku.

Misją firmy, nieprzerwanie od trzydziestu lat w Polsce, jest produkcja wysokiej jakości żywności z szacunkiem dla społeczności lokalnej oraz środowiska.


foto: mat. partnera