Przychody ze sprzedaży w pierwszym półroczu 2023 roku w Dino Polska wyniosły 12,1 mld zł i były o 38,3% wyższe niż rok wcześniej. Z ogłoszonych wyników finansowych sieci wynika, że dynamika sprzedaży w sklepach, które istnieją od co najmniej roku (like-for-like; LfL) osiągnęła poziom 23,3%.
Jak zaznacza Izabela Biadała, Członek Zarządu Dino Polska, znaczący wzrost przychodów jest efektem przemyślanej oferty asortymentowo-cenowej, która skutecznie trafia w potrzeby konsumentów oraz unikalnego formatu sklepu, który pozwala na wygodną i szybką realizację codziennych zakupów.
Dynamiczny rozwój nowych sklepów
Na koniec czerwca 2023 r. Dino zwiększyło rozmiary swojej sieci do 2272 placówek, wobec 1975 rok wcześniej. Powstało 116 nowych marketów. Ekspansji geograficznej towarzyszyło utworzenie ponad 4,9 tys. nowych miejsc pracy.
Łączne zatrudnienie w Grupie Dino wyniosło na koniec I półrocza 2023 r. 39,4 tys. pracowników. Równocześnie dynamicznie rosła wartość przychodów sieci.
Sieć Dino przygotowuje się do uruchomienia jeszcze większej liczby sklepów w drugiej części roku.
Inwestycje sięgnęły prawie 600 mln zł
Nakłady inwestycyjne Dino Polska, związane głównie z rozwojem sieci, wyniosły w pierwszym półroczu 2023 r. 569 mln zł.
Od kilku lat nieodzownym elementem wyposażenia nowo otwieranych marketów Dino są instalacje fotowoltaiczne, które zapewniają firmie czystą energię elektryczną.
Na koniec półrocza posiadało je 1840 sklepów, co stanowiło 81% całej sieci Dino.
W tym roku do ich grona dołączyło pierwsze centrum dystrybucyjne Dino, a na kolejnych trwają prace dotyczące uruchomienia instalacji bazujących na odnawialnych źródłach energii.
W I półroczu 2023 r. Dino Polska uzyskała blisko 34 GWh energii ze słońca, o 77% więcej niż w pierwszym półroczu 2022 r.
Instalacje paneli fotowoltaicznych na dachach marketów oraz centrów dystrybucyjnych pozwolą na dalszą redukcję zapotrzebowania na energię elektryczną z konwencjonalnych źródeł.
Fot.: Centrum prasowe Dino Polska