Amazon chce znaczyć więcej w handlu spożywczym. Gigant ogłosił ważne zmiany

Amazon chce znaczyć więcej w handlu spożywczym. Gigant ogłosił ważne zmiany

Mimo pewnych trudności, Amazon nie rezygnuje z ambicji w dziedzinie handlu spożywczego. Firma ogłosiła kilka znaczących zmian w ramach szyldu Amazon Fresh. 

Zaledwie dwa miesiące temu pisaliśmy o tym, że Amazon zamyka kolejne sklepy Amazon Go, co mogło świadczyć o tym, że firma zdecydowanie spowolniła tempo rozwoju obszarze stacjonarnego handlu. Okazuje się jednak, że gigant nie rezygnuje ze swoich planów. Po kilku miesiącach przerwy w rozwoju placówek Amazon Fresh, firma zapowiada zmiany.

Odświeżone sklepy Amazon Fresh

Na początku sierpnia Amazon poinformowała o przeprojektowaniu dwóch placówek Amazon Fresh w Chigaco. Nowy kierunek stawia nacisk na sprawdzone metody merchandisingowe, przy jednoczesnym wykorzystaniu technologicznych udogodnień. Co się zmieniło?

Sklepy w miejscowościach Schaumburg i Oak Lawn w stanie Illinois przeszły zupełną metamorfozę. Wprowadzono do nich ponad 1500 nowych produktów, w tym wiele pod markami własnymi. Tworząc odświeżony asortyment Amazon postawił na ofertę dań gotowych oraz przekąsek. Dodatkowo w dwóch odnowionych placówkach pojawił się koncept store-in-store oferujący pączki Krispy Kreme.

Co ważne, w sklepach pojawiły się również kasy samoobsługowe, co stanowi odpowiedź na preferencje klientów korzystających z tradycyjnych form płatności.

Amazon rozszerza ofertę produktów spożywczych dostępnych online

Jednocześnie Amazon wprowadza nowe usługi zakupów spożywczych online, dążąc do zwiększenia popularności marki Fresh. Detalista integrując różnorodne marki spożywcze, w tym Whole Foods Market, chce, by klienci mogli dokonywać zakupów spożywczych w jednym koszyku.

"Naszym celem jest stworzenie najlepszego w swojej klasie doświadczenia związanego z zakupami spożywczymi, w którym Amazon jest pierwszym wyborem ludzi pod względem wyboru, wartości i wygody. Pozostajemy zaangażowani w nasze inwestycje w tej przestrzeni" – zaznaczył rzecznik Amazon Fresh.

Wiele wskazuje na to, że Amazon, który doskonale radzi sobie w internetowym handlu produktami non-food chce znacznie zwiększyć swoją rolę w sektorze spożywczym. Firma poprzez najnowsze działaniami dąży do nakłonienia kupujących do regularnych zakupów spożywczych. 


foto: Amazon (mat. prasowe)

Reklama