Amazon zamyka kolejne sklepy bez kas. Czy to koniec Amazon Go?

Amazon zamyka kolejne sklepy bez kas. Czy to koniec Amazon Go?

Kolejny bezkasowy sklep Amazona zostanie zamknięty. Wcześniej firma podjęła podobną decyzję w kontekście ośmiu supermarketów Amazon Go. 

Amazon Go to format sklepów bezobsługowych, który zadebiutował na rynku pięć lat temu. To jednocześnie pionierski projekt Amazona opierający na się na technologii Just Walk Out, dzięki której klienci mogą zrobić zakupy i opłacić je przy wyjściu ze sklepu bez konieczności skanowania każdego towaru. 

Amazon optymalizuje sieć sklepów Amazon Go

Amazon zwalnia tempo rozwoju swoich szyldów. Już w lutym br. dyrektor generalny Andy Jassy poinformował o wstrzymaniu ekspansji Amazon Go i Amazon Fresh. Przy okazji kwartalnego ogłoszenia wyników powiedział on, że firma potrzebuje wyróżniającego się formatu sklepu. Dodał, że dopóki Amazon nie znajdzie odpowiedniego przepisu na sukces, wstrzymanie ekspansji obydwu szyldów będzie kontynuowane. 

Amazon zarządza obecnie około 20 sklepach Amazon Go (mat. prasowe)

Kolejne sklepy Amazon Go zamknięte

Miesiąc po tej informacji, Amazon zamknął na stałe osiem sklepów Amazon Go. Rzecznik firmy powiedział wtedy, że "jak każdy sprzedawca fizyczny, okresowo oceniamy nasze portfolio sklepów o po drodze podejmujemy decyzje optymalizacyjne". Dodał przy tym, że firma w dalszym ciągu pozostaje zaangażowana w format Amazon Go. 

Po kolejnych kilku miesiącach Amazon poinformował jednak o zamknięciu kolejnej placówki. Jak informuje GeekWire, firma nie podała konkretnego powodu tej decyzji. 

Czy historia Amazon Go dobiega końca?

Amazon zarządza obecnie ponad 20 placówkami bez kas pod szyldem Amazon Go w Stanach Zjednoczonych. Mimo kolejnych zamknięć nie zapowiada się jednak, aby detalista miał zrezygnować z tej działalności. Jak przekazała portalowi GeekWire rzeczniczka Amazona, "nie możemy doczekać się otwarcia kolejnych sklepów w przyszłości".

Natomiast zgodnie z informacjami przekazanymi przez firmę w marcu, Amazon w dalszym ciągu miał pozostawać zaangażowany w format sklepów bez kas oraz nadal "uczyć się, które lokalizacje i funkcje najbardziej przemawiają do klientów".

Wiele wskazuje zatem na to, że Amazon znacznie optymalizuje portfolio swoich autonomicznych sklepów. 


Foto: StockAdobe

Reklama