Mondelez pokazał wyniki kwartalne: Wolumen rośnie w większości regionów

Mondelez pokazał wyniki kwartalne: Wolumen rośnie w większości regionów

Mondelez odnotował dwucyfrowy wzrost przychodów w drugim kwartale 2023 roku. W opublikowanym raporcie finansowym producent chwali się o 17% wyższymi przychodami netto, które po trzech miesiącach zakończonych 30 czerwca wyniosły 8,5 mld dolarów.

Mondelez zadowolony z wyników kwartalnych

"Jestem zadowolony z naszych wyników za drugi kwartał, które pokazują szeroką siłę naszej działalności, z silnym, rentownym wzrostem przychodów we wszystkich regionach i kategoriach" - powiedział komentując kwartalne wyniki prezes Mondelez International, Dirk van de Put. Jak dodał prezes, do dobrych wyników przyczyniły się ciągłe reinwestycje w marki i możliwości połączone z ciągłą egzekucją cen, dyscypliną kosztową i dobrymi wynikami wolumenu/mixu. 

Obecnie firma zamierza skupić się na kontynuowaniu napędzania silnego popytu konsumenckiego w podstawowych kategoriach. "Nasze dobre wyniki w pierwszym półroczu i odporność kategorii dają nam pewność, że możemy podnieść zarówno nasze przychody netto, jak i prognozy zysków na ten rok" - powiedział Dirk van de Put.

Dwucyfrowy wzrost przychodów

Przychody netto Mondelez International w drugim kwartale roku wzrosły o 17,0%, dzięki wzrostowi organicznych przychodów netto o 15,8% oraz dodatkowej sprzedaży wynikającej z przejęć Clif Bar i Ricolino w 2022 r., częściowo zniwelowanej przez niekorzystną walutę.

Wzrost organicznych przychodów netto był w tym czasie napędzany głównie przez ceny. Jak informuje firma, wolumen był w tym czasie płaski. Natomiast w przypadku Europy producent odnotował spadek wolumenu spowodowany zakończonymi właśnie negocjacjami cenowymi z detalistami.

Zysk brutto wzrósł o 713 mln USD, a marża zysku brutto zwiększyła się o 310 punktów bazowych do 39,4%. Skorygowany zysk brutto wzrósł o 542 mln USD przy stałej walucie, podczas gdy marża skorygowanego zysku brutto spadła o 50 punktów bazowych do 37,5% ze względu na wyższe koszty surowców i transportu, częściowo skompensowane przez ceny i niższe koszty produkcji wynikające z wydajności.

Mondelez podnosi prognozy na 2023 rok

W odniesieniu do 2023 r. firma obecnie oczekuje ponad 12-procentowego wzrostu organicznych przychodów netto w porównaniu z wcześniejszą prognozą na poziomie ponad 10%.

Oczekiwany przez spółkę wzrost skorygowanego zysku na akcję (EPS) w stałej walucie wynosi obecnie ponad 12% w porównaniu z wcześniejszą prognozą na poziomie ponad 10%. 


Foto: StockAdobe(jetcityimage)

Reklama