Coca-Cola jest przykładem silnej marki, wobec której konsumenci pozostają lojalni nawet w czasach rosnącej wrażliwości na ceny. Zgodnie z właśnie opublikowanymi wynikami kwartalnymi, Coca-Cola zwiększyła sprzedaż o 6% do niemal 12 mld dolarów. Mimo 10% wzrostu cen, wolumeny sprzedaży rosły w przypadku większości regionów.
Wzrost cen Coca-Coli
Największy wzrost przychodów w drugim kwartale roku Coca-Cola odnotowała w regionie Ameryki Łacińskiej, gdzie wyniósł on 21%. W przypadku Ameryki Północnej osiągnął 8%, a Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki oraz regionu Azji i Pacyfiku utrzymał się na niezmienionym poziomie.
W tym czasie producent był zmuszony znacznie podnieść ceny swoich produktów. Największy wzrost cen dotyczył Ameryki Łacińskiej (+17%) oraz Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki (+14). W drugim kwartale średnie ceny sprzedaży Coca-Coli dla wszystkich rynków wzrosły o 10%.
Bez znacznego wpływu na wolumen
Coca-Cola odnotowała w drugim kwartale 2023 roku 5% spadek wolumenu sprzedaży w regionie Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki.
W tym czasie Ameryka Łacińska zanotowała 4% wzrost (przy 17% wzroście cen), a Ameryka Północna 1% spadek wolumenu (przy 9% wzroście cen). Region Azji i Pacyfiku odnotował 2% wzrost wolumenu sprzedaży opakowań jednostkowych.
W związku z dobrymi wynikami kwartalnymi, Coca-Cola podnosi prognozę przychodów na koniec roku do poziomu 8-9%.
Foto: Unsplash