Podczas pierwszych sześciu miesięcy 2023 roku sprzedaż w ramach całej Grupy Carrefour osiągnęła poziom 40,7 mld euro. W tym czasie polski biznes wygenerował ponad 1 mld euro sprzedaży.
Po bardzo dobrym pierwszym kwartale roku, kiedy Carrefour osiągnął 12,3% wzrost sprzedaży LfL, w drugim kwartale sprzedaż LfL w dalszym ciągu rosła, ale wolniej, o 10,3% rok do roku. W tym okresie największy wpływ na wzrost miał region Ameryki Łacińskiej, gdzie grupa osiągnęła sprzedaż wyższą o 17,3% względem drugiego kwartału 2022 roku. W drugim kwartale roku rynek europejski rósł w 7,4% tempie, a Francja – w 7,3% tempie.
Carrefour: Spadek rentowności polskiego biznesu
W raporcie finansowym Grupa Carrefour pisze o spadku rentowności w Polsce, który nastąpił w pierwszym półroczu 2023. Polski oddział podczas pierwszym sześciu miesięcy roku odpowiadał za 1,098 mld euro sprzedaży. Sam drugi kwartał odpowiadał za 572 mld euro sprzedaży.
W pierwszym kwartale polski oddział odnotował wyższą o 3,1% sprzedaż LfL względem analogicznego okresu rok wcześniej. W drugim kwartale wzrost ten wyniósł już zaledwie 0,4%. Tym samym Carrefour Polska odnotował najsłabszy wynik spośród wszystkich krajów w regionie Europy.
Mniej sklepów Carrefour w Polsce 2023
Na koniec czerwca 2023 roku sieć Carrefour liczyła w Polsce 857 sklepów. Wśród nich najwięcej było placówek convenience (602). W tym czasie Carrefour miał jeszcze 153 supermarkety, 95 hipermarketów i 7 dyskontów Supeco w kraju. Rok wcześniej sieć liczyła w Polsce 937 placówek. Natomiast na koniec 2022 roku ich liczba wynosiła 928.
- To może Cię zainteresować: Carrefour wchodzi na japoński rynek e-commerce. Jest partnerstwo z Rakuten
Na przestrzeni sześciu miesięcy liczba sklepów Carrefour w Polsce zmniejszyła się aż o 71 placówek. W tym czasie najwięcej ubyło sklepów convecnience, m.in. placówek typu Carrefour Express. Od stycznia do czerwca 2023 roku ich liczba zmieniła się aż o 70 lokalizacji.
Foto: mat. prasowe