Carrefour zakończył 2022 r. dwucyfrowym wzrostem sprzedaży. Co wydarzyło się w polskim oddziale?

Carrefour zakończył 2022 r. dwucyfrowym wzrostem sprzedaży. Co wydarzyło się w polskim oddziale?

Grupa Carrefour zakończyła 2022 rok sprzedażą brutto na poziomie 90,9 mld euro. Oznacza to wzrost o ponad 16% w porównaniu z 2021 rokiem. W tym czasie polska sprzedaż wyniosła 2,29 mln euro, osiągając 8,5% wzrost.

Inflacja napędziła wzrost sprzedaży Grupy Carrefour

Sprzedaż całej Grupy Carrefour osiągnęła w 2022 roku wzrost o 16,1% do poziomu 90,9 mln euro. W tym czasie największym rynkiem dla Grupy pozostała Francja, która odpowiadała za niemal połowę (42,1 mln euro) sprzedaży. Pozostałe europejskie państwa, na których obecny jest Carrefour wygenerowały sprzedaż na poziomie 25,7 mln euro, gdzie liderem kolejny rok z rzędu pozostawała Hiszpania.

W ujęciu porównywalnym (LfL) sprzedaż całej Grupy wzrosła w 2022 roku o 8,5%. Wzrost organiczny z wyłączeniem stacji paliw i czynników kalendarzowych wyniósł w tym czasie 8,4%.

Carrefour w Polsce 

Sprzedaż Carrefour Polska w 2022 roku urosła o 8,5% przy bieżących kursach osiągając poziom 2,29 mln euro. W samym tylko IV kwartale roku sprzedaż w ujęciu LfL notowała 9,6% wzrost.

Źródło: Raport Grupy Carrefour FY 2022 Results

Liczba sklepów Carrefour na świecie

Na koniec 2022 roku liczba sklepów Carrefour na świecie, pomimo wycofania się Grupy z Tajwanu, wzrosła o ponad 450 placówek. Na wszystkich rynkach, na których obecna jest Grupa, na koniec 2022 roku funkcjonowało w sumie 14 348 sklepów pod szyldem sieci. Na sumę wszystkich placówek Carrefour złożyły się sklepy w sześciu formatach, mianowicie:

  • 1128 hipermarketów,
  • 3842 supermarketów,
  • 8573 sklepów convenience, 
  • 541 placówki cash & carry,
  • 221 sklepów typu "soft dyskont",
  • 43 Sam's Club.

Liczba sklepów Carrefour ogółem zwiększyła się w 2022 roku, mimo ubytku w postaci tajwańskiego biznesu, gdzie na koniec 2021 roku funkcjonowało ponad 340 sklepów.

Liczba sklepów Carrefour w Polsce

Carrefour na koniec 2022 roku miał w Polsce 928 sklepów. Oznacza to, że względem 2021 roku sieć zredukowała liczbę sklepów w kraju o 27 placówek. Poza Polską, jedynie hiszpański Carrefour odnotował spadek w liczbie sklepów, choć w tym przypadku wyniósł on zaledwie 4 placówki. 

Na koniec 2022 roku w Polsce funkcjonowały 94 hipermarkety, 155 supermarketów, 672 sklepy convenience oraz 7 dyskontów "soft".


Foto: mat. prasowe

Reklama