Kategoria napojów energetycznych w Polsce odnotowuje dynamiczny wzrost sprzedaży – informuje Magdalena Wilgatek, Business Development Manager z Centrum Monitorowania Rynku. Według najnowszych danych, napoje energetyczne zanotowały wzrost wartości o 21% w całym panelu detalicznym w roku 2022 w porównaniu do poprzedniego roku. Dodatkowo, liczba transakcji wzrosła o 13%.
Z tego artykułu dowiesz się:
- Który kanał dystrybucji odgrywa najważniejszą rolę w sprzedaży napojów energetycznych.
- Co przyczyniło się do znaczącego wzrostu sprzedaży kategorii.
- Dlaczego na pojedynczym paragonie pojawia się coraz mniej napojów energetycznych.
Sprzedaż napojów energetycznych w Polsce rośnie
Najważniejszym kanałem sprzedaży kategorii napojów energetycznych są sklepy małoformatowe o powierzchni do 300 mkw., które wygenerowały ponad 2/3 wartości sprzedaży w roku 2022 – wynika z danych Centrum Monitorowania Rynku (CMR). Oznacza to, że niewielkie sklepy odgrywają kluczową rolę w dystrybucji tych produktów.