Bio Planet powiększył ofertę o 700 produktów. Producent teraz skupi się na eksporcie

Bio Planet powiększył ofertę o 700 produktów. Producent teraz skupi się na eksporcie

Producent ekologicznych produktów spożywczych, Bio Planet, kontynuuje dynamiczny rozwój. Spółka, która skupiła swoje działania na konsolidacji, w pierwszym kwartale br. powiększyła swoją ofertę o 700 produktów. W tym czasie Bio Planet odnotowało 23% wzrost przychodów rok do roku, w samym maju wzrost wyniósł natomiast 34% rok do roku.

Bio Planet w ubiegłym roku rozpoczął realizację planu konsolidacji rynku. Producent przejął część aktywów dwóch spółek – NaturaVena oraz Smak Natury. W rok, od maja 2022 r., firma zwiększyła ofertę o około tysiąc produktów.

Widać rezultaty konsolidacji

Prezes zarządu Bio Planet Sylwester Strużyna, podkreśla, że pozytywne efekty przyjętego modelu biznesowego są widoczne od kilku miesięcy.

Wdrożenie zakupionych marek i aktywów zostało zrealizowane prawidłowo, co skutkuje istotnym wzrostem przychodów ze sprzedaży w stosunku do roku ubiegłego. Zauważamy także istotny wzrost przychodów realizowanych w kanale super i hipermarketów, w których produkty pod zakupioną marką NaturaVena mają od wielu lat ugruntowaną pozycję sprzedażową

Sylwester Strużyna, prezes zarządu Bio Planet

700 produktów w 3 miesiące

Spółka wdrożyła zakupione marki i aktywa, co przełożyło się na istotne zwiększenie asortymenu oraz poprawę wyników sprzedażowych. Tylko w pierwszym kwartale oferta spółki poszerzyła się o około 700 nowych produktów do oferty. Część z nich, około 300 to produkty, których dystrybucją zajmowała się wcześniej Spółka Smak Natury. Pozostałe 400 to nowości od dostawców od lat współpracujących z Bio Planet.

Na dobre wyniki sprzedażowe duży wpływ ma również rozwijająca się sprzedaż realizowana w kanale super i hipermarketów, w których produkty pod zakupioną marką NaturaVena mają od wielu lat ugruntowaną pozycję sprzedażową.

Teraz czas na eksport

Bio Planet nie zamierza spocząć na laurach, a ostatnie sukcesy stanowią motywację do podejmowania kolejnych odważnych kroków. Spółka planuje teraz skupić się na eksporcie swoich produktów.

Jak podkreśla prezes zarządu, eksport stanowi obecnie około 4% całkowitej sprzedaży firmy, jednak udział ten stopniowo wzrasta w strukturze sprzedaży. Bio Planet ma ambicje dotarcia do krajów spoza Unii Europejskiej. Jak informuje Strużyna, firma odnotowała na tym polu już pierwszy sukces – znalazła odbiorcę w Katarze. 

Dzięki rosnącemu zainteresowaniu produktami ekologicznymi na światowych rynkach, spółka ma nadzieję na dalsze ekspansję i zdobycie nowych rynków zagranicznych.

Nowy zakład w budowie

Bio Planet S.A. stoi również przed innym ważnym wyzwaniem – ukończeniem budowy swojego zakładu konfekcjonowania. W 2022 roku zakończono pierwszy etap budowy, osiągając stan surowy otwarty.

Obecnie spółka planuje wznowić budowę po zebraniu odpowiednich środków własnych lub po obniżce stóp procentowych do poziomu umożliwiającego bezpieczne dokończenie budowy bez narażania firmy na zbyt wysokie odsetki od kredytów inwestycyjnych. 

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z INFORMACJAMI Z RYNKU:

Obserwuj nas w Google News

Foto: mat. prasowe

Reklama