InPost nie kończy na Paczkomatach. Brzoska chce teraz stworzyć sieć ładowania elektryków

InPost nie kończy na Paczkomatach. Brzoska chce teraz stworzyć sieć ładowania elektryków

Już teraz InPost ma na swoim koncie stworzenie ponad 200 stacji ładowania aut elektrycznych, a do końca tego roku ma powstać kolejne kilkadziesiąt urządzeń. To efekt współpracy przewoźnika z firmą GreenWay.

Sieć ładowania elektryków od InPost

Stacje ładowania aut elektrycznych, która powstały do tej pory w ramach współpracy InPost i GreeWay, są zlokalizowane w centrach logistycznych przewoźnika oraz w miejscach publicznych w pobliży urzędzeń Paczkomat®. Jak zapowiada firma, do końca tego roku sieć powiększy się o kilkadziesiąt nowych urządzeń. Będą dostępne publicznie.

"Wierzymy, że nowe technologie i trendy powinny zostać uwzględnione w planach rozwoju miast. Dlatego wraz z Greeway pracujemy nad wdrażaniem w Polsce ogólnodostępnej sieci tego typu urządzeń sygnowanych logiem InPost i GreenWay" – przyznał Sebastian Anioł, dyrektor działu innowacji logistycznych InPost.

Przede wszystkim dekarbonizacja firmy

Choć InPost powiększa dostępną publicznią sieć ładowania elektryków, to szczególne znaczenie dla firmy ma mimo wszystko rozbudowa sieci na terenie własnych oddziałów. Jak wyjaśnia Sebastian Anioł, chodzi o osiągnięcie celów strategii dekarbonizacji grupy InPost.

InPost w ramach strategii dekarbonizacji sukcesywnie powiększa też flotę ekologicznych aut dostawczych, a także samochodów frachtowych. Obok kilkuset kurierskich samochodów elektrycznych z logo InPost, które jeżdżą po ulicach polskich miast, do portfolio firmy dołączyło 15 nowych ciągników siodłowych z napędem LNG. To kolejny krok w kierunku zmniejszania emisji CO2 w transporcie. W 2022 roku blisko 30 mln paczek trafiło do adresatów za pośrednictwem auta EV InPost.


Foto: mat. prasowe

Reklama