Carrefour wdraża trzy innowacyjne rozwiązania technologiczne oparte na technologii ChatGPT. Pomogą klientom, ale także pracownikom sieci.
Sztuczna inteligencja jest wykorzystywana w wielu gałęziach biznesu, a właśnie dotarła także do sektora handlowego. Grupa Carrefour poinformowała o wdrożeniu trzech rozwiązań, które będą bazować na technologiach OpenAI, a w szczególności najnowszej wersji chatu – GPT-4.
"Chcemy być o krok do przodu"
Carrefour stawia na rozwiązania oparte na sztucznej inteligencji. "Włączenie technologii OpenAI do naszej działalności to niesamowita szansa dla Carrefour. Będąc pionierami w wykorzystaniu generatywnej sztucznej inteligencji, chcemy być o krok do przodu i wymyślić handel detaliczny jutra" – mówi Alexandre Bompard, prezes i dyrektor generalny Grupy Carrefour.
Jak wyjaśnił Bompard, sztuczna inteligencja ma wzbogacić doświadczenia klientów, ale również "gruntownie" zmienić metody pracy w firmie.
ChatGPT w Carrefour. Debiutują trzy rozwiązania
Grupa Carrefour automatyzuje działania przy użyciu ChatGPT od OpenAI. Sztuczna inteligencja zadebiutuje w trzech różnych rozwiązaniach, jako: robot doradczy do robienia zakupów na francuskiej stronie sieci, generator opisów produktów marki Carrefour na swojej stronie internetowej oraz przy wsparciu procedur zakupowych.
Rozwiązania te są efektem współpracy firm Bain & Company oraz Microsoft, partnerów OpenAI.
Chatbot oparty na technologii od OpenAI
Pierwsze rozwiązanie, czyli chatbot oparty na ChatGPT został uruchomiony 8 czerwca na francuskiej stronie sieci. Jak informuje detalista, klienci będą mogli korzystać z tej sztucznej inteligencji w języku naturalnym. Znajdą go na stronie głównej serwisu i będą mogli poprosić o pomoc w wyborze produktów do koszyka w oparciu o budżet, ograniczenia żywieniowe czy pomysł na menu.
- Przeczytaj też: To pierwsza taka kampania w Polsce. Grafiki w całości stworzyła sztuczna inteligencja
Robot może również sugerować rozwiązania zapobiegające marnotrawstwu w zakresie ponownego wykorzystania składników i komponowania powiązanych przepisów i koszyków. Robot jest połączony z wyszukiwarką na stronie i oferuje klientom listy produktów związanych z tym, o czym rozmawiają, aż do momentu dokonania zakupu.
Sztuczna inteligencja napisze opisy produktów
Generatywna sztuczna inteligencja jest również wykorzystywana do wzbogacania kart produktów marki Carrefour, w których znajduje się już ponad 2000 produktów online. To efekt pracy podjętej przez technologię OpenAI w zakresie opisywania produktów i dostarczania klientom większej ilości informacji.
Docelowo Carrefour chce wykorzystać tę technologię we wszystkich kartach produktów.
AI w wewnętrznych procesach zakupowych
Wreszcie, Carrefour zaczął wykorzystywać generatywną sztuczną inteligencję do swoich wewnętrznych procesów zakupowych. Rozwiązanie to jest obecnie rozwijane wraz z zespołami z działu zakupów niedetalicznych i będzie im pomagać w codziennych zadaniach – takich jak przygotowywanie zaproszeń do składania ofert i analiza ofert.
- To może Cię zainteresować: Sztuczna inteligencja w Złotych Tarasach rozpoznaje wiek i płeć klientów
Sztuczna inteligencja w handlu nie jest nowością, a nowe technologie są wykorzystywane w tym obszarze od wielu lat i stanowią ważne źródło inwestycji. Zgodnie z danymi z raportu autorstwa CB Insights pod tytułem "The Future of the Supermarket 2022", handel detaliczny w branży spożywczej w 2021 roku przeznaczył na ten cel 19 mld dolarów, czyli o 115% więcej niż rok wcześniej. Możemy spodziewać się, że ten trend w dalszym ciągu rośnie.
Foto: mat. prasowe