Carrefour wdraża rozwiązania oparte na ChatGPT. "Chcemy wymyślić handel detaliczny jutra"

Carrefour wdraża rozwiązania oparte na ChatGPT. "Chcemy wymyślić handel detaliczny jutra"

Carrefour wdraża trzy innowacyjne rozwiązania technologiczne oparte na technologii ChatGPT. Pomogą klientom, ale także pracownikom sieci. 

Sztuczna inteligencja jest wykorzystywana w wielu gałęziach biznesu, a właśnie dotarła także do sektora handlowego. Grupa Carrefour poinformowała o wdrożeniu trzech rozwiązań, które będą bazować na technologiach OpenAI, a w szczególności najnowszej wersji chatu – GPT-4. 

"Chcemy być o krok do przodu"

Carrefour stawia na rozwiązania oparte na sztucznej inteligencji. "Włączenie technologii OpenAI do naszej działalności to niesamowita szansa dla Carrefour. Będąc pionierami w wykorzystaniu generatywnej sztucznej inteligencji, chcemy być o krok do przodu i wymyślić handel detaliczny jutra" – mówi Alexandre Bompard, prezes i dyrektor generalny Grupy Carrefour.

Jak wyjaśnił Bompard, sztuczna inteligencja ma wzbogacić doświadczenia klientów, ale również "gruntownie" zmienić metody pracy w firmie. 

ChatGPT w Carrefour. Debiutują trzy rozwiązania

Grupa Carrefour automatyzuje działania przy użyciu ChatGPT od OpenAI. Sztuczna inteligencja zadebiutuje w trzech różnych rozwiązaniach, jako: robot doradczy do robienia zakupów na francuskiej stronie sieci, generator opisów produktów marki Carrefour na swojej stronie internetowej oraz przy wsparciu procedur zakupowych. 

Rozwiązania te są efektem współpracy firm Bain & Company oraz Microsoft, partnerów OpenAI. 

Chatbot oparty na technologii od OpenAI

Pierwsze rozwiązanie, czyli chatbot oparty na ChatGPT został uruchomiony 8 czerwca na francuskiej stronie sieci. Jak informuje detalista, klienci będą mogli korzystać z tej sztucznej inteligencji w języku naturalnym. Znajdą go na stronie głównej serwisu i będą mogli poprosić o pomoc w wyborze produktów do koszyka w oparciu o budżet, ograniczenia żywieniowe czy pomysł na menu.

Robot może również sugerować rozwiązania zapobiegające marnotrawstwu w zakresie ponownego wykorzystania składników i komponowania powiązanych przepisów i koszyków. Robot jest połączony z wyszukiwarką na stronie i oferuje klientom listy produktów związanych z tym, o czym rozmawiają, aż do momentu dokonania zakupu.

Sztuczna inteligencja napisze opisy produktów

Generatywna sztuczna inteligencja jest również wykorzystywana do wzbogacania kart produktów marki Carrefour, w których znajduje się już ponad 2000 produktów online. To efekt pracy podjętej przez technologię OpenAI w zakresie opisywania produktów i dostarczania klientom większej ilości informacji. 

Docelowo Carrefour chce wykorzystać tę technologię we wszystkich kartach produktów.

AI w wewnętrznych procesach zakupowych

Wreszcie, Carrefour zaczął wykorzystywać generatywną sztuczną inteligencję do swoich wewnętrznych procesów zakupowych. Rozwiązanie to jest obecnie rozwijane wraz z zespołami z działu zakupów niedetalicznych i będzie im pomagać w codziennych zadaniach – takich jak przygotowywanie zaproszeń do składania ofert i analiza ofert.

Sztuczna inteligencja w handlu nie jest nowością, a nowe technologie są wykorzystywane w tym obszarze od wielu lat i stanowią ważne źródło inwestycji. Zgodnie z danymi z raportu autorstwa CB Insights pod tytułem "The Future of the Supermarket 2022", handel detaliczny w branży spożywczej w 2021 roku przeznaczył na ten cel 19 mld dolarów, czyli o 115% więcej niż rok wcześniej. Możemy spodziewać się, że ten trend w dalszym ciągu rośnie.


Foto: mat. prasowe

Reklama