Carrefour zredukuje asortyment i postawi na marki własne. Trwają testy w Polsce

Carrefour zredukuje asortyment i postawi na marki własne. Trwają testy w Polsce

Carrefour wdraża w Polsce innowacyjne rozwiązania oparte na koncepcie Maxi, który znalazł się w globalnej strategii detalisty. Obecnie trzy sklepy Carrefoura są objęte pilotażem w ramach tego planu. Już wkrótce planowane jest rozszerzenie go na kolejne 30 placówek. Tareck Ouabi, prezes Carrefour Polska, podkreśla ogromne znaczenie tego kroku dla sieci.

Ważne zmiany: Carrefour w koncepcie Maxi

Celem wprowadzenia nowego konceptu jest redukcja asortymentu żywnościowego o 20% oraz skoncentrowanie się na markach własnych. W szczególności, oferta produktów nieżywnościowych zostanie zmniejszona o 40%, podczas gdy marki własne stanowić będą aż 50% zmiennego asortymentu.

Jak wyjaśnia prezes Carrefour Polska Tareck Ouabu w rozmowie z portalem Wirtualnemedia.pl, redukcja oferty ma polegać na wyeliminowaniu produktów, które nie cieszą się popularnością i nie przynoszą satysfakcjonującej rotacji, a jednocześnie umożliwi zwiększenie przestrzeni dla marek własnych.

Nowy koncept Maxi nie tylko wprowadza zmiany w asortymencie, ale również rewolucjonizuje organizację pracy w sklepach. Ouabi podkreśla, że metoda Maxi znacznie zwiększa wydajność i komfort pracowników. Wdrażane są nowe metody towarowania, gdzie produkty pakowane są w kartony, co przypomina charakterystyczne dla dyskontów prezentowanie asortymentu.

Globalne zmiany widoczne również w Polsce

Pierwotnie koncept Maxi został wprowadzony przez Carrefour w Brazylii, jednak centrala we Francji podjęła strategiczną decyzję o wdrożeniu rozwiązań z Maxi w całej sieci. Ogłoszono to już w listopadzie 2022 roku podczas prezentacji strategii Grupy Carrefour do 2026 roku.

Koncept Maxi dotarł także do Polski. Obecnie w trzech sklepach Carrefoura w kraju prowadzone są testy, mianowicie na warszawskim Bemowie, w Szczecinie oraz w Krakowie. Po analizie wyników tych testów planowane jest wprowadzenie konceptu Maxi w kolejnych 30 sklepach w drugiej połowie roku.


Foto: Carrefour Group

Reklama