Papierowe gazetki promocyjne nadal mają wzięcie. Kto sięga po nie najczęściej?

Papierowe gazetki promocyjne nadal mają wzięcie. Kto sięga po nie najczęściej?

Najnowsze badanie ujawniło, która grupa konsumentów najchętniej szuka promocji w sklepach. Okazuje się, że sięgają oni przede wszystkim po papierowe gazetki promocyjne sieci handlowych. O kim mowa?

Kto szuka promocji?

Największe zainteresowanie promocjami odnotowano w województwie kujawsko-pomorskim oraz lubelskim, gdzie sięgało ono 89%. Dla porównania, w województwie zachodniopomorskim czy dolnośląskim nie przekraczało 75%. 

Te różnice w preferencjach zakupowych mieszkańców poszczególnych regionów korespondują z danymi Głównego Urzędu Statystycznego dotyczącymi przeciętnych wynagrodzeń w poszczególnych województwach. Okazuje się, że średnie wynagrodzenia na Dolnym Śląsku, Opolszczyźnie i Pomorzu Zachodnim są wyższe niż na Lubelszczyźnie czy w regionie kujawsko-pomorskim. 

"Odmienne nawyki konsumentów, determinowane przez poziom dochodów widoczne są również wewnątrz regionów między mieszkańcami dużych ośrodków miejskich a obszarami zdominowanymi przez mieszkańców wsi" – dodaje Daniel Piekarek, ekspert ds. analiz makroekonomicznych w Banku BPS

Gdzie szukamy promocji?

W poszukiwaniu promocji sięgamy przede wszystkim po tradycyjne papierowe gazetki promocyjne. Zgodnie z wynikami badania, ten format przeważa w każdym z analizowanych miejsc zamieszkania. Drugim wyborem wśród większości respondentów są aplikacje sieci handlowych, a trzecim – aplikacje agregujące.

Co więcej, okazuje się, że Polacy zdecydowanie częściej niż wcześniej sięgają po gazetki promocyjne. O ile w 2020 roku przynajmniej raz w tygodniu robił to co drugi pytany konsument, o tyle w 2023 roku wskazało na to już 63%

Najchętniej przeglądane są gazetki promocyjne sklepów spożywczych. Następnie badani wskazywali na drogerie oraz sklepy budowlane i wnętrzarskie. 


Badanie przeprowadzone na Ogólnopolskim Panelu Badawczym Ariadna na próbie N=1047 osób. Kwoty dobrane wg reprezentacji w populacji Polaków w wieku 18 lat i więcej dla płci, wieku i wielkości miejscowości zamieszkania. Termin realizacji: 31 marca - 14 kwietnia 2023. Metoda: CAWI.

Foto: StockAdobe(industrieblick)

Reklama