Najnowsze badanie ujawniło, która grupa konsumentów najchętniej szuka promocji w sklepach. Okazuje się, że sięgają oni przede wszystkim po papierowe gazetki promocyjne sieci handlowych. O kim mowa?
Kto szuka promocji?
Największe zainteresowanie promocjami odnotowano w województwie kujawsko-pomorskim oraz lubelskim, gdzie sięgało ono 89%. Dla porównania, w województwie zachodniopomorskim czy dolnośląskim nie przekraczało 75%.
Te różnice w preferencjach zakupowych mieszkańców poszczególnych regionów korespondują z danymi Głównego Urzędu Statystycznego dotyczącymi przeciętnych wynagrodzeń w poszczególnych województwach. Okazuje się, że średnie wynagrodzenia na Dolnym Śląsku, Opolszczyźnie i Pomorzu Zachodnim są wyższe niż na Lubelszczyźnie czy w regionie kujawsko-pomorskim.
"Odmienne nawyki konsumentów, determinowane przez poziom dochodów widoczne są również wewnątrz regionów między mieszkańcami dużych ośrodków miejskich a obszarami zdominowanymi przez mieszkańców wsi" – dodaje Daniel Piekarek, ekspert ds. analiz makroekonomicznych w Banku BPS
Gdzie szukamy promocji?
W poszukiwaniu promocji sięgamy przede wszystkim po tradycyjne papierowe gazetki promocyjne. Zgodnie z wynikami badania, ten format przeważa w każdym z analizowanych miejsc zamieszkania. Drugim wyborem wśród większości respondentów są aplikacje sieci handlowych, a trzecim – aplikacje agregujące.
- To może Cię zainteresować: Kantar: Niemal co drugi Polak wybiera sklep w oparciu o oferty z gazetek promocyjnych
Co więcej, okazuje się, że Polacy zdecydowanie częściej niż wcześniej sięgają po gazetki promocyjne. O ile w 2020 roku przynajmniej raz w tygodniu robił to co drugi pytany konsument, o tyle w 2023 roku wskazało na to już 63%.
Najchętniej przeglądane są gazetki promocyjne sklepów spożywczych. Następnie badani wskazywali na drogerie oraz sklepy budowlane i wnętrzarskie.
Badanie przeprowadzone na Ogólnopolskim Panelu Badawczym Ariadna na próbie N=1047 osób. Kwoty dobrane wg reprezentacji w populacji Polaków w wieku 18 lat i więcej dla płci, wieku i wielkości miejscowości zamieszkania. Termin realizacji: 31 marca - 14 kwietnia 2023. Metoda: CAWI.
Foto: StockAdobe(industrieblick)