Do tej pory usługi logistyczne dla obu sieci świadczyła jedna, centralnie zarządzana struktura w ramach całej Grupy. Zmieniło się to wraz z początkiem czerwca. Jak informuje Grupa Muszkieterów, właściciel sieci Intermarché i Bricomarché, obecnie obszar logistyki został rozdzielony i stał się integralną częścią centrali każdej z marek.
Strategiczne zmiany w logistyce Muszkieterów
Wprowadzona przez Muszkieterów decentralizacja w obszarze logistyki wpisuje się w wieloletnią strategię firmy. Dzięki tej zmianie Intermarché i Bricomarché zyskają bezpośredni wpływ na kształtowanie usług logistycznych. W obu przypadkach będą one lepiej dostosowane do zmieniających się potrzeb każdego z brandów, rytmu dostaw, różnic w asortymencie oraz aspektów związanych z sezonowością.
Zespół, który do tej pory odpowiadał za usługi logistyczne w ramach scentralizowanego zarządzania podzieli się na dwa szyldy. Jak informuje firma, część pracowników skupi się na rozwijaniu swoich kompetencji w ramach Intermarché, część będzie odpowiadać za analogiczny obszar w Bricomarché.
Wielomiesięczny projekt
Marc Dherment, dyrektor generalny Grupy Muszkieterów, jest przekonany, że wewnętrzna transformacja w obszarze logistyki przyniesie firmie wiele korzyści. "Do obecnych zmian przygotowywaliśmy się od wielu miesięcy. W tym celu powołaliśmy interdyscyplinarną grupę projektową, dzięki której przekazanie odpowiedzialności za logistykę strukturom w ramach szyldów Intermarché i Bricomarché odbywa się bardzo płynnie" – przyznaje.
Elementem nowej strategii logistycznej będzie także określenie docelowej lokalizacji magazynów Grupy. W pierwszym etapie opracowany zostanie schemat działania głównego centrum logistycznego Muszkieterów, pełniącego funkcję bazy magazynowo-dystrybucyjnej zarówno dla sieci Bricomarché, jak i Intermarché, zlokalizowanego obecnie w Swadzimiu pod Poznaniem. Wkrótce rozpoczną się negocjacje w tym zakresie.
Foto: mat. prasowe