Absolut jako pierwsza globalna marka alkoholowa wprowadza na rynek jednoczęściowe papierowe butelki. Wódka w tych opakowaniu debiutuje właśnie w Wielkiej Brytanii w ramach trzymiesięcznych testów.
Jest to pierwszy raz, kiedy takie butelki papierowe będą sprzedawane w sklepach przez globalną firmę alkoholową. Wcześniej Absolut testował to rozwiązanie na festiwalach w Wielkiej Brytanii i Szwecji.
Wódka w papierowej butelce od Absolut
Inicjatywa butelki papierowej jest częścią szerszej współpracy z Paboco (Paper Bottle Company) oraz wspólnych prac globalnych marek, których celem jest stworzenie zrównoważonego opakowania dla branży napojów i opakowań.
Celem testów jest pozyskanie informacji od konsumentów, sprzedawców i partnerów w łańcuchu dostaw, które posłużą do opracowania kolejnych kroków w innowacyjnym rozwoju Absolut w kierunku komercyjnie opłacalnej butelki w pełni opartej na biomasie.
Absolut będzie testował, w jaki sposób butelka papierowa się transportuje i jak jest postrzegana przez konsumentów. W przeciwieństwie do wcześniejszych testów, które dotyczyły gotowych do spożycia mieszanych napojów Absolut Mixt o niskiej zawartości alkoholu (5%), ta butelka będzie testowana z wyższą zawartością alkoholu 40% ABV, charakterystyczną dla wódki Absolut.
Papierowe butelki Absolut Vodka w sklepach Tesco
Butelki papierowe o pojemności 500 ml będą sprzedawane w 22 sklepach Tesco (cena detaliczna to 16 funtów) w regionie Greater Manchester przez całe lato. Pierwsza generacja butelek jednoczęściowych wytwarzana jest z 57% papieru z zintegrowaną barierą z tworzywa sztucznego nadającą się do recyklingu.
Wysoki wskaźnik recyklingu w Manchesterze sprawia, że jest to idealne miejsce na testowy debiut, ponieważ miasto posiada dogodne obiekty do recyklingu, a także wysoki wskaźnik recyklingu. Klienci mogą po prostu poddać opakowanie do recyklingu jako papier w normalnych odpadach domowych.
Dzięki takim inicjatywom jak butelki papierowe Absolut Vodka kontynuuje swoją misję zmniejszania śladu ekologicznego i dążenia do neutralności węglowej. Przełomowe rozwiązania opakowaniowe są niezbędne dla osiągnięcia globalnych celów zrównoważonego rozwoju i ochrony naszej planety.
Foto: mat. prasowe (Absolut)