Nestlé Professional chce sprostać potrzebom baristów na całym świecie, którzy szukają roślinnych zamienników zapewniających odpowiedni smak i konsystencję kawy. W związku z tym globalny producent wciąż poszerza swoją ofertę roślinnych zamienników nabiału dla profesjonalistów z branży gastronomicznej, nie przestając przy tym pracować nad nowymi rozwiązaniami.
Roślinne zamienniki mleka dla baristów na świecie
Ostatnie premiery tego typu produktów od Nestlé koncentrowały się m.in. na Azji: roślinny napój kokosowy Nestlé Barista został wprowadzony na rynek w Tajlandii na początku tego roku, głównie do stosowania w zimnych napojach, aby zaspokoić gusta tamtejszych konsumentów.
W Chinach natomiast Nestlé wprowadziło w zeszłym roku dwie nowe roślinne alternatywy dla nabiału – jedną na bazie grochu i jedną na bazie owsa – pod marką Nestlé Barista. Napoje zostały opracowane przez baristów i mogą być stosowane w gorących i zimnych napojach.
Ponadto pod marką Nestlé Barista nowości na bazie grochu wprowadzono także w Korei Południowej, Tajwanie i Singapurze.
W Ameryce Łacińskiej pod koniec 2022 roku w Brazylii Nestlé wprowadziło roślinny napój owsiany Nature's Heart Barista do zastosowań na gorąco i na zimno. Marka Nature 's Heart wprowadziła również roślinną śmietankę w proszku na bazie ryżu, przeznaczoną do automatów Nescafé. Ten nowy produkt umożliwia klientom posiadającym automaty samoobsługowe oferowanie napojów roślinnych również swoim konsumentom.
Już 4 na 10 konsumentów ogranicza spożycie produktów odzwierzęcych
Jak wyjaśnia Manuel Aleman, Global Category Lead Coffee Ingredients & Plant-Based Beverages w Nestlé Professional: "Tendencja w kierunku większej liczby opcji na bazie roślin utrzymuje się, a około 40% konsumentów na całym świecie już przechodzi na dietę z mniejszą ilością lub bez udziału produktów odzwierzęcych".
Jak dodaje, podstawą wyboru produktów roślinnych i pozostania przy nim jest smak, co jest szczególnie istotne dla fleksitarian, którzy są ważną grupą docelową dla tego typu produktów.
Oprócz wielu nowości dla profesjonalistów, Nestlé ma silne i rosnące portfolio roślinnych alternatyw dla nabiału, z których konsumenci mogą korzystać także samodzielnie w domu. Nowością w sprzedaży detalicznej są napoje na bazie owsa i bobu, które zostały wprowadzone na rynek amerykański pod marką natural bliss.
Możliwości badawczo-rozwojowe w zakresie alternatywnych produktów mlecznych
Dzięki szerokiemu doświadczeniu w zakresie innowacji zarówno w produktach mlecznych, jak i zamiennikach nabiału, Nestlé jest dobrze przygotowane do dostarczania odpowiednich rozwiązań do użytku profesjonalnego w różnych krajach.
Celem firmy jest zaoferowanie produktu alternatywnego dla mleka, który łatwo spieniać tworząc idealne latte lub cappuccino. "Nasi naukowcy, twórcy produktów i bariści współpracują ze sobą, aby zapewnić smak i pożywność w połączeniu z odpowiednią konsystencją pianki, odczuciem w ustach i wyglądem" – mówi Zenon Mandralis, szef działu badawczo-rozwojowego w Nestlé Professional.
Ta praca jest prowadzona głównie przez ekspertów ds. badań i rozwoju w największym centrum badawczo-rozwojowym Nestlé w zakresie mleka i zamienników mleka w Konolfingen w Szwajcarii. Centrum ściśle współpracuje z zespołem badawczo-rozwojowym Nestlé Professional w Orbe w Szwajcarii, aby zapewnić przystosowanie produktów do użytku w profesjonalnych maszynach w kawiarniach, barach i restauracjach na całym świecie. Dzięki regionalnym centrom innowacji Nestlé, w tym w Chinach, produkty są dodatkowo dostosowywane do lokalnych preferencji smakowych, różnorodności menu napojów i potrzeb dietetycznych.
Foto: mat. prasowe