Nestlé pracuje nad alternatywami produktów mlecznych dla baristów

Nestlé pracuje nad alternatywami produktów mlecznych dla baristów

Nestlé Professional chce sprostać potrzebom baristów na całym świecie, którzy szukają roślinnych zamienników zapewniających odpowiedni smak i konsystencję kawy. W związku z tym globalny producent wciąż poszerza swoją ofertę roślinnych zamienników nabiału dla profesjonalistów z branży gastronomicznej, nie przestając przy tym pracować nad nowymi rozwiązaniami.

Roślinne zamienniki mleka dla baristów na świecie

Ostatnie premiery tego typu produktów od Nestlé koncentrowały się m.in. na Azji: roślinny napój kokosowy Nestlé Barista został wprowadzony na rynek w Tajlandii na początku tego roku, głównie do stosowania w zimnych napojach, aby zaspokoić gusta tamtejszych konsumentów.

W Chinach natomiast Nestlé wprowadziło w zeszłym roku dwie nowe roślinne alternatywy dla nabiału – jedną na bazie grochu i jedną na bazie owsa – pod marką Nestlé Barista. Napoje zostały opracowane przez baristów i mogą być stosowane w gorących i zimnych napojach.

Ponadto pod marką Nestlé Barista nowości na bazie grochu wprowadzono także w Korei Południowej, Tajwanie i Singapurze.

W Ameryce Łacińskiej pod koniec 2022 roku w Brazylii Nestlé wprowadziło roślinny napój owsiany Nature's Heart Barista do zastosowań na gorąco i na zimno. Marka Nature 's Heart wprowadziła również roślinną śmietankę w proszku na bazie ryżu, przeznaczoną do automatów Nescafé. Ten nowy produkt umożliwia klientom posiadającym automaty samoobsługowe oferowanie napojów roślinnych również swoim konsumentom.

Już 4 na 10 konsumentów ogranicza spożycie produktów odzwierzęcych

Jak wyjaśnia Manuel Aleman, Global Category Lead Coffee Ingredients & Plant-Based Beverages w Nestlé Professional: "Tendencja w kierunku większej liczby opcji na bazie roślin utrzymuje się, a około 40% konsumentów na całym świecie już przechodzi na dietę z mniejszą ilością lub bez udziału produktów odzwierzęcych".

Jak dodaje, podstawą wyboru produktów roślinnych i pozostania przy nim jest smak, co jest szczególnie istotne dla fleksitarian, którzy są ważną grupą docelową dla tego typu produktów.

Oprócz wielu nowości dla profesjonalistów, Nestlé ma silne i rosnące portfolio roślinnych alternatyw dla nabiału, z których konsumenci mogą korzystać także samodzielnie w domu. Nowością w sprzedaży detalicznej są napoje na bazie owsa i bobu, które zostały wprowadzone na rynek amerykański pod marką natural bliss.

Możliwości badawczo-rozwojowe w zakresie alternatywnych produktów mlecznych

Dzięki szerokiemu doświadczeniu w zakresie innowacji zarówno w produktach mlecznych, jak i zamiennikach nabiału, Nestlé jest dobrze przygotowane do dostarczania odpowiednich rozwiązań do użytku profesjonalnego w różnych krajach.

Celem firmy jest zaoferowanie produktu alternatywnego dla mleka, który łatwo spieniać tworząc idealne latte lub cappuccino. "Nasi naukowcy, twórcy produktów i bariści współpracują ze sobą, aby zapewnić smak i pożywność w połączeniu z odpowiednią konsystencją pianki, odczuciem w ustach i wyglądem" – mówi Zenon Mandralis, szef działu badawczo-rozwojowego w Nestlé Professional.

Ta praca jest prowadzona głównie przez ekspertów ds. badań i rozwoju w największym centrum badawczo-rozwojowym Nestlé w zakresie mleka i zamienników mleka w Konolfingen w Szwajcarii. Centrum ściśle współpracuje z zespołem badawczo-rozwojowym Nestlé Professional w Orbe w Szwajcarii, aby zapewnić przystosowanie produktów do użytku w profesjonalnych maszynach w kawiarniach, barach i restauracjach na całym świecie. Dzięki regionalnym centrom innowacji Nestlé, w tym w Chinach, produkty są dodatkowo dostosowywane do lokalnych preferencji smakowych, różnorodności menu napojów i potrzeb dietetycznych.


Foto: mat. prasowe

Reklama