"Jesteśmy wdzięczni wszystkim naszym Partnerom, zaufali nam i pomogli zbudować tak wielką markę, jaką jest Mionetto" – mówi Joanna Semczuk, dyrektor ds. handlu i logistyki w firmie Henkell Freixenet Polska. Mionetto Prosecco, ulubione prosecco Polaków, laureatem 13. edycji Konkursu Złoty Paragon. To szczególne wyróżnienie, bo przyznawane przez kupców.
Złoty Paragon – Nagrody Kupców Polskich 2023. Detaliści zdecydowali
W konkursie "Złoty Paragon – Nagrody Kupców Polskich" o zwycięstwie decydują detaliści, czytelnicy Miesięcznika Hurt & Detal, głosując za pomocą specjalnie przygotowanej ankiety. Chodzi o wytypowanie tych produktów, które najlepiej sprzedają się w ich placówkach.
Oficjalne ogłoszenie wyników 13. edycji konkursu Złoty Paragon – Nagrody Kupców Polskich 2023 odbyło się 24 maja br. podczas Gali Liderów Rynku FMCG i Handlu w warszawskim Teatrze Kamienica. To wydarzenie, na którym co roku spotykają się przedstawiciele producentów sektora FMCG, sieci handlowych, firm usługowych i shopfitterów. Nagrody przyznano w 65 kategoriach.
Pierwsze miejsce i Złoty Paragon w kategorii "wina musujące i szampany" otrzymało Mionetto Prosecco DOC Treviso Brut 0,75 l. To już kolejne takie wyróżnienie w historii marki.
Jak zmieniał się rynek win musujących?
Warto mieć na uwadze, że początki marki sięgają roku 2013. Rynek wyglądał wtedy zupełnie inaczej. "Dziesięć lat temu konsumpcja win musujących w Polsce odbywała się wówczas jedynie raz w roku: w okolicach Świąt Bożego Narodzenia i Sylwestra" – wspomina Joanna Semczuk. "75% rynku stanowiły wtedy produkty musujące, gazowane, produkowane w Polsce z zagęszczonych soków owocowych – jabłkowych, rzadziej winogronowych. Produkty jakościowe, importowane, były marginesem. Analizując ówczesne dane rynkowe można było powiedzieć, że pomysł, by rozpocząć akcją promocyjną latem, i do tego produktu 3-krotnie droższego niż średnia cena sprzedającej się wtedy butelki, był absolutnie z góry skazany na niepowodzenie. Ale nasz upór i konsekwencja w działaniach doprowadziły do kompletnej rewolucji na rynku win musujących" – przyznaje dyrektor ds. handlu i logistyki w firmie Henkell Freixenet Polska.
Jak wyjaśnia, obecnie według danych Kantar, wino musujące stało się produktem kupowanym przez 55% społeczeństwa przynajmniej raz w miesiącu lub częściej (Badanie U&A kategorii win musujących z modułem brand equity, marzec 2023). Z kolei aż 46% Polaków kupuje jednorazowo dwie butelki.
Mionetto Prosecco pochodzi z włoskiego regionu Treviso i wytwarzane jest nieprzerwanie od 1887 roku. Linia Mionetto Prosecco składa się z kilku formatów – w sprzedaży dostępne są butelki pojemnościach 0,2 l, 0,375 l, 0,75 l oraz 1,5 l. Na sklepowych półkach – oprócz klasycznego – można znaleźć także Mionetto w wersji rosé, biologico oraz 0%.
Foto: mat. redakcji