Henkell Freixenet:"Cieszymy się, że kupcy i handlowcy doceniają nasze marki"

Henkell Freixenet:"Cieszymy się, że kupcy i handlowcy doceniają nasze marki"

"Jesteśmy wdzięczni wszystkim naszym Partnerom, zaufali nam i pomogli zbudować tak wielką markę, jaką jest Mionetto" – mówi Joanna Semczuk, dyrektor ds. handlu i logistyki w firmie Henkell Freixenet Polska. Mionetto Prosecco, ulubione prosecco Polaków, laureatem 13. edycji Konkursu Złoty Paragon. To szczególne wyróżnienie, bo przyznawane przez kupców.

Złoty Paragon – Nagrody Kupców Polskich 2023. Detaliści zdecydowali

W konkursie "Złoty Paragon – Nagrody Kupców Polskich" o zwycięstwie decydują detaliści, czytelnicy Miesięcznika Hurt & Detal, głosując za pomocą specjalnie przygotowanej ankiety. Chodzi o wytypowanie tych produktów, które najlepiej sprzedają się w ich placówkach.

Oficjalne ogłoszenie wyników 13. edycji konkursu Złoty Paragon – Nagrody Kupców Polskich 2023 odbyło się 24 maja br. podczas Gali Liderów Rynku FMCG i Handlu w warszawskim Teatrze Kamienica. To wydarzenie, na którym co roku spotykają się przedstawiciele producentów sektora FMCG, sieci handlowych, firm usługowych i shopfitterów. Nagrody przyznano w 65 kategoriach.

Pierwsze miejsce i Złoty Paragon w kategorii "wina musujące i szampany" otrzymało Mionetto Prosecco DOC Treviso Brut 0,75 l. To już kolejne takie wyróżnienie w historii marki.

Bardzo się cieszymy, że kupcy i handlowcy doceniają nasze marki. Wzajemnie je promujemy i rozwijamy. To dzięki doskonałej współpracy możliwe jest osiąganie takich wyników. Jesteśmy dumni, że znaleźliśmy wspólny język z konsumentem, a jednocześnie wdzięczni wszystkim naszym Partnerom, zaufali nam i pomogli zbudować tak wielką markę, jaką jest Mionetto

Joanna Semczuk, dyrektor ds. handlu i logistyki w firmie Henkell Freixenet Polska

 

Jak zmieniał się rynek win musujących?

Warto mieć na uwadze, że początki marki sięgają roku 2013. Rynek wyglądał wtedy zupełnie inaczej. "Dziesięć lat temu konsumpcja win musujących w Polsce odbywała się wówczas jedynie raz w roku: w okolicach Świąt Bożego Narodzenia i Sylwestra" – wspomina Joanna Semczuk. "75% rynku stanowiły wtedy produkty musujące, gazowane, produkowane w Polsce z zagęszczonych soków owocowych – jabłkowych, rzadziej winogronowych. Produkty jakościowe, importowane, były marginesem. Analizując ówczesne dane rynkowe można było powiedzieć, że pomysł, by rozpocząć akcją promocyjną latem, i do tego  produktu 3-krotnie droższego niż średnia cena sprzedającej się wtedy butelki, był absolutnie z góry skazany na niepowodzenie. Ale nasz upór i konsekwencja w działaniach doprowadziły do kompletnej rewolucji na rynku win musujących" – przyznaje dyrektor ds. handlu i logistyki w firmie Henkell Freixenet Polska.

Jak wyjaśnia, obecnie według danych Kantar, wino musujące stało się produktem kupowanym przez 55% społeczeństwa przynajmniej raz w miesiącu lub częściej (Badanie U&A kategorii win musujących z modułem brand equity, marzec 2023). Z kolei aż 46% Polaków kupuje jednorazowo dwie butelki. 

Mionetto Prosecco pochodzi z włoskiego regionu Treviso i wytwarzane jest nieprzerwanie od 1887 roku. Linia Mionetto Prosecco składa się z kilku formatów – w sprzedaży dostępne są butelki pojemnościach  0,2 l, 0,375 l, 0,75 l  oraz 1,5 l. Na sklepowych półkach – oprócz klasycznego – można znaleźć także Mionetto w wersji rosé,  biologico oraz 0%.


Foto: mat. redakcji

Reklama