Innowacje i zrównoważony rozwój w sektorze opakowań: Gala Liderów Rynku FMCG i Handlu

Innowacje i zrównoważony rozwój w sektorze opakowań: Gala Liderów Rynku FMCG i Handlu

24 maja 2023 roku w warszawskim Teatrze Kamienica odbyła się Gala Liderów Rynku FMCG i Handlu. Jedną z prelekcji wygłosiła Karina Ostatek, Regionalny Marketing Manager Polska, Nordyki, Ukraina w renomowanej firmie SIG. W swoim wystąpieniu, Ostatek koncentrowała się na aktualnych i przyszłościowych trendach sektora opakowań, podkreślając równocześnie zasadnicze znaczenie zrównoważonego rozwoju dla przyszłości branży.

Firma SIG jest wiodącym dostawcą systemów nalewania i rozwiązań opakowaniowych. Założona w 1853 roku, ze siedzibą w Neuhausen w Szwajcarii, jesteśmy świadomi rosnących potrzeb świata w zakresie bezpiecznej i przystępnej cenowo żywności, jednocześnie dbając o ograniczenie emisji dwutlenku węgla i ilości odpadów plastikowych oraz opakowaniowych.

 Karina Ostatek, Regionalny Marketing Manager Polska, Nordyki, Ukraina, SIG

Podczas prezentacji, Karina Ostatek zwróciła uwagę na pięć kluczowych trendów w branży: zrównoważony rozwój, wygodę, dostępność, premiumizację i well-being. Mówiła o innowacjach, które odpowiadają na potrzeby przyszłości, takich jak opakowania bez aluminium, zakrętki przytwierdzone do opakowań oraz wygodne rozwiązania "on-the-go". Ostatek podkreśliła także, że coraz więcej konsumentów zwraca uwagę na zmniejszanie śladu węglowego.

Karina Ostatek podczas Gali Liderów Rynku FMCG i Handlu

W swoim wystąpieniu Ostatek wskazała na produkt SIG Terra MidiBloc, który zapewnia do 76% obniżony ślad węglowy w porównaniu do standardowych rozwiązań. "Około 75% każdego opakowania SIG jest wykonane z celulozy pochodzącej z drzew. W porównaniu do alternatywnych rozwiązań, takich jak butelka szklana, HDPE, PET czy puszki, nasze opakowania mają najniższy ślad węglowy. W pełni nadają się do recyklingu dzięki eliminacji składników, które utrudniają ten proces." - podsumowała Ostatek.

Osiągnięcia SIG w dziedzinie zrównoważonego rozwoju, jak i dążenie do ciągłego innowowania w branży opakowań, pokazują jak firmy mogą przyczyniać się do tworzenia lepszego świata dla przyszłych pokoleń.


foto: mat. redakcji

Reklama