Paweł Surówka, Eurocash: Obserwujemy rosnącą ostrożność i wrażliwość cenową konsumentów

Paweł Surówka, Eurocash: Obserwujemy rosnącą ostrożność i wrażliwość cenową konsumentów

Konsumenci kupują mniej i wybierają tańsze towary. Zyskują na tym dyskonty – komentował Paweł Surówka, prezes Grupy Eurocash, przy okazji publikacji wyników finansowych firmy za I kwartał 2023 roku. 

Mały format nie radzi sobie z konkurencją dyskontów?

Grupa Eurocash zarządza kilkoma konceptami detalicznymi, w tym Delikatesami Centrum, ABC, Gama, Groszek czy Lewiatan. Jak podaje firma, sprzedaż w tym segmencie w I kw. 2023 roku odnotowała 10% wzrost, a co za tym idzie rosła wolniej od inflacji.

Obserwujemy rosnącą ostrożność i wrażliwość cenową konsumentów. Kupują oni mniej lub wybierają tańsze towary. Zyskują na tym dyskonty.

Paweł Surówka, prezes Grupy Eurocash

Prezes Grupy Eurocash, której główną grupą klientów są lokalne sklepy spożywcze, zauważył, że mały format sklepów według danych Nielsena urósł w I kw. 2023 roku o nieco ponad 10%, wobec blisko 27% wzrostu sprzedaży w przypadku dyskontów.

Eurocash chce wzmocnić konkurencyjność sklepów lokalnych

Jak wskazuje prezes, osłabienie popytu konsumenckiego znajduje przede wszystkim odzwierciedlenie w wolniejszym tempie sprzedaży w segmencie detalicznym, a także w hurtowniach Cash&Carry, zaopatrujących głównie najmniejsze sklepy. W związku z tym, Grupa intensyfikuje "działania mające na celu zapewnienie konkurencyjności sklepów lokalnych, tak aby konsumenci znajdowali w nich produkty w atrakcyjnych cenach".

Jak dodaje Paweł Surówka, w tym celu wykorzystane zostaną także nowe narzędzia, w tym POS-y zainstalowane już w kilku tysiącach polskich sklepów. "Jednocześnie pracujemy nad efektywnością kosztową, co pozwoli nam poprawić rentowność w średnim i dłuższym terminie, zgodnie z założeniami strategii na lata 2023-2025" – dodał prezes.


Foto: Paweł Surówka, prezes Grupy Eurocash (mat. prasowe)

Reklama