Podczas pierwszych trzech miesięcy 2023 roku Dino przeznaczyło 311 mln zł nakładów na inwestycje związane z rozwojem firmy. Jak zaznacza Michał Krauze, członek zarządu Dino Polska, jednym z najważniejszych priorytetów Dino pozostaje ekspansja geograficzna.
W I kwartale 2023 roku sprzedaż LFL Dino wzrosła o 27,2%, po wzroście o 20,4% w analogicznym kwartale ubiegłego roku. W połączeniu z rozwojem sieci o nowe markety skutkowało to wzrostem całkowitych przychodów ze sprzedaży z 3,85 mld zł w I kw. 2022 r. do 5,54 mld zł obecnie, czyli o 43,8%.
Dino stawia na ekspansję geograficzną
Mimo skorygowania w dół krótkoterminowych planów dotyczących wydatków inwestycyjnych, Dino w dalszym ciągu stawia na zwiększanie liczby sklepów w Polsce. Jak wyjaśnia Michał Krauze, obniżenie nakładów inwestycyjnych, które odbyło się w 2022 roku miało przygotować firmę "do funkcjonowania w bardziej wymagającym otoczeniu ekonomicznym".
Jak dodaje przy tym przedstawiciel Dino, mimo wszystko "zapotrzebowanie konsumentów na sklepy w formacie Dino, które widzimy przy okazji każdego nowego otwarcia utwierdza nas w przekonaniu o dużym potencjale dalszego rozwoju naszej sieci".
Łączne nakłady inwestycyjne poniesione przez Dino Polska na rozwój wyniosły w I kwartale 2023 r. 311 mln zł.
54 nowe sklepy Dino i kolejne centrum dystrybucyjne
Na przestrzeni trzech pierwszych miesięcy 2023 roku Dino otworzyło kolejne 54 markety. Wraz z rosnącą liczbą placówek, sieć rozwija również zaplecze logistyczne. W drugim kwartale 2023 roku Dino otworzyło ósme już centrum dystrybucyjne, zlokalizowane w miejscowości Kaliska, w województwie kujawsko-pomorskim.
Rozbudowa zaplecza magazynowego umożliwia firmie także zwiększenie zakresu współpracy z lokalnymi przedsiębiorstwami rolnymi i producentami żywności, dla których produktów sieć Dino chętnie staje się preferowanym dystrybutorem.
Dino zatrudnia już 38,1 tys. osób (stan na koniec I kwartału 23). Oznacza to, że na przestrzeni roku liczba pracowników zwiększyła się o niemal 5 tys. osób.
Foto: Dino Polska