Grupa Carrefour podała wyniki za pierwszy kwartał 2023 roku. Łączna sprzedaż brutto detalisty na wszystkich rynkach po pierwszych trzech miesiącach roku przekroczyła 22,07 mld euro, wobec 19,54 mld euro w tym samym okresie rok wcześniej.
Na koniec marca 2023 roku Grupa Carrefour liczyła 14 216 sklepów, z czego ponad 80% było zlokalizowanych w Europie. Podczas trzech pierwszych miesięcy roku cała Grupa odnotowała 12,3% wzrost sprzedaży like-for-like. W tym czasie francuski oddział zaraportował 7,1% wzrost LfL, a pozostałe kraje europejskie – 8,8%. Wysoki 26,0% skok sprzedaży odnotowano natomiast w Ameryce Łacińskiej, za co w głównej mierze odpowiadała Argentyna notująca 116,8% wzrost rok do roku.
Carrefour w Polsce
Od stycznia do marca 2023 roku Carrefour w Polsce wygenerował 527 mln euro sprzedaży. Oznacza to, że wzrost sprzedaży like-for-like (czyli obejmującej te same sklepy) wyniósł w tym czasie 6,1% rok do roku, mimo wysokiej bazy porównawczej z ubiegłego roku spowodowanej początkiem wojny w Ukrainie.
Pierwszy kwartał 2023 roku jest drugim rokiem z rzędu, w którym polski Carrefour notował wzrost. W 2022 roku wzrost sprzedaży LfL wyniósł w tym czasie 5,5% rok do roku. Natomiast w 2021 roku odnotowano spadek na poziomie 2,3%.
Na koniec pierwszego kwartału 2023 roku Carrefour miał w Polsce 913 sklepów. Oznacza to, że krajowe placówki odpowiadają za 8% wszystkich sklepów pod tym szyldem w Europie.
Wzrosty sprzedaży na każdym rynku
W pierwszym kwartale za największą sprzedaż odpowiadał główny rynek Grupy, czyli Francja, która wygenerowała 10,216 mln euro sprzedaży brutto. Kolejne miejsca zajęły kolejno: Brazylia (4,868 mln euro), Hiszpania (2,711 mln euro) oraz Belgia (1,087 mln euro) i Włochy (1,048 mln euro). Polska pod względem wartości sprzedaży plasuje się na samym końcu listy z wynikiem 527 mln euro.
Z kolei pod względem wzrostu, w Europie najlepszy wynik osiągnęła Rumunia, która odnotowała 12,5% skok sprzedaży porównywalnej.
Foto: Carrefour Polska