FRoSTA zajmuje już 39% udziałów na rynku ryb mrożonych

FRoSTA zajmuje już 39% udziałów na rynku ryb mrożonych

FRoSTA notuje wolumenowy wzrost sprzedaży mimo spadkowej tendencji na rynku. Według danych NielsenIQ, w ostatnich 52 tygodniach (MAT w8 2023) producent odnotował 13% przyrost wielkości sprzedaży. W tym samym czasie wolumen sprzedaży w tonach dla całego rynku spadł o 4,1%[1].

Rynek ryb mrożonych w Polsce

Mimo spadku wolumenu sprzedaży, rynek ryb mrożonych odnotował wzrost sprzedaży wartościowe. Jak podaje NielsenIQ, w ostatnich 52 tygodniach (MAT w8 2023) wartość sprzedaży w Polsce wzrosła o 16,9% w stosunku do analogicznego okresu rok wcześniej [1]. 

Wzrost ten jest bezpośrednim efektem podwyżek cen, które producenci byli zmuszeni wprowadzić w związku z rosnącymi cenami surowców i produkcji.

FRoSTA umacnia swoją pozycję na rynku

Na przestrzeni 52 tygodni FRoSTA zwiększyła swoje udziały na rynku ryb mrożonowych. Obecnie producent odpowiada za 39% rynku w Polsce [2].

"Zjawisko to pokazuje, że w trudnych inflacyjnych czasach konsumenci paradoksalnie sięgają po sprawdzone marki, które są dla nich gwarantem wysokiej jakości, a jeśli chodzi o produkty rybne na polskim rynku, z jakością bywa różnie" – mówi Paweł Wojciechowski, dyrektor handlowy FRoSTY na Polskę i Europę Centralną.

Na sukces rynkowy FRoSTY składa się na to niewątpliwie ponad 60% udział w segmencie paluszków rybnych, szczególnie, że udziały żadnej innej marki nie przekraczają 7% [3].

FRoSTA oferuje w Polsce asortyment ponad 50 różnych produktów. Wśród nich poza rybami mrożonymi, znajdziemy także dania gotowe i warzywa. Poza polskim rynkiem, FRoSTA posiada swoje zakłady produkcyjne w Niemczech i Polsce. Producent od 2012 roku realizuje filozofię 100% naturalnego smaku. 


[1] Frosta za NielsenIQ, Panel Handlu Detalicznego, Cała Polska (Food), Zmiana % sprzedaży wartościowej, Zmiana % sprzedaży wolumenowej, w okresie skumulowanym w9 2021 – w8 2022 i w9 2022 – w8 2023 kategoria Ryby mrożone
[2] Frosta za NielsenIQ, Panel Handlu Detalicznego, Cała Polska (Food), Zmiana % sprzedaży wartościowej, Zmiana % sprzedaży wolumenowej, w okresie skumulowanym w9 2021 – w8 2022 i w9 2022 – w8 2023 kategoria Ryby mrożone
[3] Frosta za NielsenIQ, Panel Handlu Detalicznego, Cała Polska (Food), Sprzedaż wartościowa, w okresie skumulowanym w9 2022 – w8 2023 kategoria Ryby mrożone, segment: Paluszki rybne (z wyłączeniem marek własnych sieci handlowych)

Reklama