Biedronka pokazała dane sprzedażowe. Wielkanoc sprzyja wzrostom w kilku kategoriach

Biedronka pokazała dane sprzedażowe. Wielkanoc sprzyja wzrostom w kilku kategoriach

200% wzrosty sprzedaży masła, 700% skok w przypadku białej kiełbasy, do tego jeszcze oczywiście jajka, a dokładniej 3 opakowania na osobę – to jedynie część spośród danych, którymi przy okazji zbliżającej się Wielkanocy podzieliła się z nami Biedronka. 

Z danych Biedronki wynika, że w okresie wielkanocnym wybory Polaków nie są przypadkowe i chętniej sięgają po konkretne ulubione produkty. Które z nich najczęściej trafiają do koszyków w sklepach tuż przed Wielkanocą?

Wielkanocne koszyki bez mazurka?

W jednej kwestii dane Biedronki nie pozostawiają wątpliwości – w Wielkanoc, na polskich stołach nie może zabraknąć słodkich wypieków. Przyglądając się przedświątecznym wyborom klientów, nasuwa się jednak pytanie, czy wielkanocny mazurek jest wciąż słodkim numerem jeden?

Otóż, w ciągu dwóch tygodni poprzedzających święta w ub.r., Biedronka najwyższe wzrosty sprzedaży odnotowała dla mąki ekstra Plony Natury 1kg (prawie 3000% wzrostu) oraz twarogu sernikowego 1kg (ponad 1800% wzrostu). Może to świadczyć o tym, że na słodkim, wielkanocnym podium Polaków jest sernik. Na liście przedświątecznych zakupów nie brakuje też oczywiście jaj czy masła.

Ile jajek kupują na Wielkanoc Polacy?

W tym okresie klienci kupili średnio prawie 3 opakowania jajek na osobę oraz ponad 200% więcej Masła Extra Polskie niż przed okresem poprzedzającym Wielkanoc w 2022 roku.

7-krotny skok sprzedaży kiełbasy białej

Poza produktami wykorzystywanymi do wypieków, na świątecznej liście Polaków nie może zabraknąć również białej kiełbasy. W okresie poprzedzającym Wielkanoc ub.r. Biedronka odnotowała prawie 700% wzrostu sprzedaży kiełbasy białej z szynki – rarytasu dodawanego do tradycyjnego, białego barszczu (lub żurku), ale też serwowanego w towarzystwie młodej kapusty (ponad 700% wzrostu).

Jak pokazują dane sieci, Wielkanoc w Polsce to jednak nie tylko suto zastawiony stół, ale też dbałość o dekoracyjne detale. W trakcie przygotowań do świąt, do koszyków klientów Biedronki często trafiają również kwiaty tulipana 7 szt. (prawie 1000% wzrostu sprzedaży w ub. r).

Winiary czy Kielecki? Majonezowe podium

Analizując wielkanocne wybory Polaków Biedronka przyjrzała się też niekwestionowanemu królowi świątecznych dodatków – majonezowi. Według ubiegłorocznych danych, najchętniej wybieranym w tym czasie produktem był Majonez Dekoracyjny Winiary.

Jego smak pokochali Polacy we wszystkich regionach naszego kraju – poza jednym. Z trendu wyłamał się Kraków i okolice, którego mieszkańcy wybierali ostrzejszy w smaku Majonez Kielecki, kupując go prawie 6 razy więcej niż ulubieńca reszty Polski. Na kolejnym miejscu plasuje się Lubelszczyzna.

Miejsce na majonezowym podium zajął także Majonez Madero, wybierany najchętniej w wojwództwie łódźkim.


Foto: mat. prasowe

Reklama