W czwartek 30 marca br. Allegro zaprezentowało wyniki finansowe za 2022 rok oraz przedstawiło kluczowe plany na kolejne miesiące. Po udanych 12 miesiącach, platforma stawia sobie kolejne cele. Oczekuje dwucyfrowych wzrostów w pierwszym kwartale 2023 i zapowiada mocny rozwój na międzynarodowych rynkach.
Kolejny cel: uruchomienie Allegro.cz
Po udanym 2022 roku, Allegro planuje kolejne ważne działania. Platforma zakupowa chce mocniej zaistnieć na międzynarodowych rynkach. Pierwszym krokiem będzie uruchomienie marketplace'u w Czechach.
- Sprawdź też wyniki finansowe Allegro za 2022 rok.
Allegro skupia się obecnie na dalszej poprawie wyników sprzedaży własnej (1P) prowadzonej przez segment MALL, przygotowując się jednocześnie do komercyjnego wdrożenia w Czechach modelu marketplace opartego na ofertach stron trzecich (3P).
Allegro oczekuje dwucyfrowych wzrostów
Allegro przechodzi na kwartalny cykl publikowania prognoz, oczekując w pierwszym kwartale 2023 roku wzrostu GMV z działalności w Polsce o 13-14% r/r, a przychodów o 20-22%. Skorygowana EBITDA powinna się zwiększyć o 20-23% r/r, zaś oczekiwany CAPEX ma wynieść 100-110 mln zł.
Wskaźnik GMV segmentu MALL powinien być w pierwszym kwartale o 1-2% niższy r/r, zaś spadek przychodów oczekiwany jest na poziomie 2-4% r/r. Oczekiwana strata segmentu na poziomie Skorygowanej EBITDA to 75-80 mln zł, zaś jego spodziewany CAPEX w tym czasie to 20-30 mln zł.
Na poziomie skonsolidowanym Allegro oczekuje wzrostu GMV w pierwszym kwartale o 20-21% r/r, a przychodów o 64-66%. Skorygowana EBITDA grupy powinna wzrosnąć o 3-6% r/r, zaś CAPEX spodziewany jest na poziomie 120-140 mln zł.
Foto: mat. prasowe