Allegro chce zaistnieć w skali międzynarodowej. Rozpocznie od Czech

Allegro chce zaistnieć w skali międzynarodowej. Rozpocznie od Czech

W czwartek 30 marca br. Allegro zaprezentowało wyniki finansowe za 2022 rok oraz przedstawiło kluczowe plany na kolejne miesiące. Po udanych 12 miesiącach, platforma stawia sobie kolejne cele. Oczekuje dwucyfrowych wzrostów w pierwszym kwartale 2023 i zapowiada mocny rozwój na międzynarodowych rynkach. 

Kolejny cel: uruchomienie Allegro.cz

Po udanym 2022 roku, Allegro planuje kolejne ważne działania. Platforma zakupowa chce mocniej zaistnieć na międzynarodowych rynkach. Pierwszym krokiem będzie uruchomienie marketplace'u w Czechach.

Zrealizowaliśmy oczekiwania finansowe na rok 2022, a teraz zmierzamy do kolejnego celu, jakim jest uruchomienie naszego modelu marketplace w skali międzynarodowej. Zaczniemy od Czech już w tym roku. Jednocześnie, dbając o odpowiednie finansowanie naszych celów, skupiamy się na zarządzaniu kapitałem i dyscyplinie kosztowej w ramach całej grupy. Kiedy tylko sytuacja makroekonomiczna ulegnie poprawie, chcemy być gotowi do działania i dalszego zwiększania skali. 

Roy Perticucci, prezes Allegro

Allegro skupia się obecnie na dalszej poprawie wyników sprzedaży własnej (1P) prowadzonej przez segment MALL, przygotowując się jednocześnie do komercyjnego wdrożenia w Czechach modelu marketplace opartego na ofertach stron trzecich (3P).

Jesteśmy przekonani, że dzięki bazie klientów MALL zyskujemy kilkuletnią przewagę w tym zakresie. Mamy odpowiedni plan, określiliśmy też odpowiedni zestaw priorytetów, dzięki którym jesteśmy - jak nazywamy to wewnętrznie - ‘Fit To Grow’, czyli gotowi do wzrostu.

Roy Perticucci, prezes Allegro

Allegro oczekuje dwucyfrowych wzrostów

Allegro przechodzi na kwartalny cykl publikowania prognoz, oczekując w pierwszym kwartale 2023 roku wzrostu GMV z działalności w Polsce o 13-14% r/r, a przychodów o 20-22%. Skorygowana EBITDA powinna się zwiększyć o 20-23% r/r, zaś oczekiwany CAPEX ma wynieść 100-110 mln zł.

Wskaźnik GMV segmentu MALL powinien być w pierwszym kwartale o 1-2% niższy r/r, zaś spadek przychodów oczekiwany jest na poziomie 2-4% r/r. Oczekiwana strata segmentu na poziomie Skorygowanej EBITDA to 75-80 mln zł, zaś jego spodziewany CAPEX w tym czasie to 20-30 mln zł.

Naszym celem jest dalszy rentowny wzrost GMV w Polsce dzięki skupieniu się na kategoriach, w których do tej pory nie mieliśmy silnej pozycji, przy jednoczesnej dalszej poprawie marży dzięki usługom reklamowym i monetyzacji. Skupiamy się na tym, by zwiększać marżę w Polsce z powrotem do docelowego poziomu 5%. Jednocześnie dążymy do przyspieszenia wzrostu GMV także na poziomie grupy poprzez zwiększenie skali na arenie międzynarodowej.

Jon Eastick, CFO Allegro

Na poziomie skonsolidowanym Allegro oczekuje wzrostu GMV w pierwszym kwartale o 20-21% r/r, a przychodów o 64-66%. Skorygowana EBITDA grupy powinna wzrosnąć o 3-6% r/r, zaś CAPEX spodziewany jest na poziomie 120-140 mln zł.


Foto: mat. prasowe

Reklama