Sieć dyskontów Action z 30% wzrostem sprzedaży

Action to sieć dyskontów non-food obecna w 10 krajach. W minionym roku sprzedaż netto Action wzrosła o 30% do 8,9 mld euro. Wynikająca z tego EBITDA operacyjna wzrosła do 1,2 mld euro.

Odnotowany wzrost sprzedaży jest wynikiem m.in. otwarcia nowych sklepów, większej częstotliwości wizyt klientów i wzrostu wydawanej kwoty za zakupy per wizyta. Częściowy wpływ na wzrost sprzedaży odegrało zniesienie wielu ograniczeń związanych z COVID-19 – podaje w komunikacie firma.

"Widzimy wzrost popytu na sklepy dyskontowe"

Dyskont Action zamknął rok 2022 z dobrymi wynikami finansowymi. Firma dynamicznie rozwijała się w krajach, w których działa, a liczba sklepów wzrosła o rekordowe 280 nowych placówek. W 2022 roku marka pojawiła się w Hiszpanii, a w marcu 2023 roku rozpoczęła działalność na jedenastym już rynku europejskim, jakim jest Słowacja.

Na koniec 2022 r. w dziesięciu krajach działało łącznie 2 263 sklepów Action. Prezes Action Hajir Hajji przyznaje, że zauważa wzrost zainteresowania sklepami dyskontowymi wśród konsumentów.

Widzimy wzrost popytu na sklepy dyskontowe. Nasza formuła oparta na asortymencie 6.000 artykułów podzielonych na 14 kategorii produktowych, którą cechuje duża różnorodność, a także najniższe ceny, jest popularna we wszystkich krajach, w których działamy

Hajir Hajji, prezes Action

Liczba sklepów Action na koniec 2022 roku

W 2022 roku Action otworzyło 280 nowych sklepów, a także rozpoczęło działania na rynku w Hiszpanii, zamykając miniony rok obecnością w 10 krajach europejskich.

Liczba sklepów, które prowadzi Action, wzrosła do ponad 2 000 placówek. Na koniec 2022 r. w dziesięciu krajach działało łącznie 2 263 sklepów Action. W marcu 2023 roku Action rozpoczął działalność na jedenastym rynku europejskim, otwierając swój pierwszy sklep na Słowacji.

40% redukacja emisji CO2

W 2022 roku firma zmniejszyła własne emisje CO2 (zakres-1 i -2) o 40%. "W miarę postępów stawiamy sobie coraz bardziej ambitne cele. Na przykład termin, w którym 100% naszego drewna i bawełny powinno być pozyskiwane w sposób zrównoważony, został przyspieszony do 2023 r. dla bawełny i 2024 r. dla drewna" – mówi prezes Action.

Na koniec 2022 roku liczba sklepów Action, które nie posiadają przyłącza gazowego przekroczyła 1900 placówek. Do 2024 roku ma to dotyczyć wszystkich sklepów sieci. Jednocześnie na ten moment już 95% placówek posiada energooszczędne oświetlenie LED.


Foto: mat. prasowe
 

Reklama