Carrefour stawia na ekspansję e-commerce. Zasięg dostaw zakupów zwiększy się niemal 3-krotnie

Carrefour stawia na ekspansję e-commerce. Zasięg dostaw zakupów zwiększy się niemal 3-krotnie

Ekspansja w obszarze e-commerce to jeden z kluczowych kierunków strategii Grupy Carrefour. Polski oddział firmy właśnie poinformował o dynamicznym rozwoju zakupów online w kraju. W  niecałe trzy miesiące Carrefour Polska zwiększył zasięg dostaw realizowanych za pośrednictwem Glovo o 34 sklepy w 24 miastach. Do końca pierwsze kwartału dołączy do nich kolejne kilkadziesiąt miast.

Carrefour działa wspólnie z Glovo od 2020 roku. Wraz z rosnącą popularnością zakupów online detalista zwiększał zasięg usługi. W 2022 roku zakupy z Carrefoura przez Glovo mogli zamówić klienci 38 sklepów sieci w 9 miastach. W bieżącym roku Carrefour zwiększył już zasięg dostaw realizowanych za pośrednictwem Glovo o 34 sklepy w 24 miastach, a to dopiero początek ekspansji Carrefour na rynku e-commerce.

Zakupy z Carrefoura w Glovo

Glovo jest aplikacją mobilną za pośrednictwem której użytkownicy mogą składać zamówienia na zakupy w różnych sklepach. Następnie kurierzy Glovo kompletują zamówienie w danym sklepie i dostarczają je do klienta. Carrefour współpracuje z Glovo już od kilku lat. Do tej pory usługa ta była dostępna w nielicznych miastach. Teraz ma się to zmienić. 

Od początku 2023 roku Carrefour wprowadził usługę Glovo w kolejnych 34 sklepach w 24 miastach, a jeszcze do końca pierwszego kwartału sieć zaoferuje ją łącznie w ponad 100 sklepach w 59 miastach.

Co za tym idzie – liczba miast objętych dostawą zakupów z Carrefour poprzez Glovo zwiększy się blisko 3-krotnie w tym roku. Łącznie do systemu dołączy 73 sklepów w całym kraju. 

Na liście nowych obiektów znalazły się głównie hipermarkety, ponieważ ten format sklepów daje możliwość zaprezentowania klientom najszerszego asortymentu. 

Oferta non-food od Carrefour debiutuje w Glovo

Co więcej, sieć planuje otworzyć nową sekcję na platformie e-commerce prezentującą produkty z kategorii non-food. Do tej pory liczba produktów spożywczych, które oferował Carrefour na Glovo opiewała na ponad 18 tys. pozycji. Jak informuje dyrektor ds. operacji i rozwoju e-commerce w Carrefour Polska Marek Garus, "wychodząc naprzeciw potrzebom naszych klientów, planujemy wkrótce wdrożyć do naszej oferty produkty z kategorii non-food, takie jak elektronika, dom i ogród czy produkty dla dzieci".

Carrefour Polska nawiązał współpracę z Glovo już w kwietniu 2020 roku. Aktualnie Glovo i Carrefour koncentrują się na rozwoju usług w ramach hiper- i supermarketów, dzięki czemu użytkownicy aplikacji mogą skorzystać ze znacznie szerszego asortymentu produktów.


Foto: mat. prasowe

Reklama