Ekspozycja na Dzień Kobiet. Jak wykorzystać wyjątkowe okazje do zwiększenia sprzedaży?

Ekspozycja na Dzień Kobiet. Jak wykorzystać wyjątkowe okazje do zwiększenia sprzedaży?

Dzień Kobiet wypada w 2023 roku w środę 8 marca. To nie tylko najpopularniejsze święto pań, ale także kolejna okazja dla producentów, którzy mogą zaproponować swój asortyment w nieco odmienionej wersji. Jak powinna wyglądać ekspozycja produktu na Dzień Kobiet? "Zasada jest zawsze taka sama – produkt musi być widoczny" – mówi Anna Pawłowska-Kruzińska, szef krajowego trade marketingu w firmie Henkell Freixenet Polska.

Wyjątkowa ekspozycja na Dzień Kobiet

Sposób, w jaki prezentowany jest na półce sklepowej produkt wpływa na decyzje konsumentów. Mówi o tym działalność marketingową, którą określamy terminem merchandising opierająca się właśnie na sztuce prezentacji produktu.

Jak przyznaje Anna Pawłowska-Kruzińska, szef krajowego trade marketingu w firmie Henkell Freixenet Polska, w wyjątkowym eksponowaniu produktu zdecydowanie pomagają okazje, takie jak Dzień Kobiet.

Każda wyjątkowa okazja, tak jak teraz zbliżający się Dzień Kobiet, to dla marki okazja, aby w sposób szczególny wyeksponować swój produkt i uczynić go idealnym prezentem. Wszystko zależy tu od sposobu "podania", opakowania i ekspozycji.

Anna Pawłowska-Kruzińska, szef krajowego trade marketingu w firmie Henkell Freixenet Polska
Dzień Kobiet czy Walentynki to wyjątkowe okazje, które mogą wykorzystać do zwiększenia sprzedaży producenci (foto: Henkell Freixenet Polska)

Ten sam produkt, podany w wyjątkowy sposób

Jak wykorzystać okazje takie jak Dzień Kobiet do zwiększenia sprzedaży? Zdaniem przedstawicielki firmy Henkell Freixenet Polska, dobrym pomysłem są m.in. serie limitowane.

Na przykład dla naszej marki Mionetto Prosecco, lidera kategorii w Polsce oraz marki Freixenet z okazji Walentynek i Dnia Kobiet przygotowaliśmy specjalne zawieszki z hasłami: "Prezent od serca" czy "Serce Ty moje". A więc mamy tu wyróżniającą się butelkę, wysokiej jakości wino i okazjonalne życzenia. Jest to zatem ten sam produkt, ale podany w sposób wyjątkowy. Tym samym ułatwiamy konsumentom wybór – proponujemy gotowe rozwiązania i  spełniamy ich oczekiwania.

Anna Pawłowska-Kruzińska, szef krajowego trade marketingu w firmie Henkell Freixenet Polska

Ekspertka zaznacza jednak, że oprócz samej wartości dodanej na produkcie, niezmiernie ważne jest także jego odpowiednie wyeksponowanie. Chodzi o "dodatkowe, efektowne ekspozycje poza półką, które już same przypominają o danej okazji" – wyjaśnia.

Henkell Freixenet Polska przygotował specjalne zawieszki na Dzień Kobiet 2023 (foto: Henkell Freixenet Polska)

Zasada jest zawsze taka sama – produkt musi być widoczny, a  ekspozycja – "user fiendly", czyli przyjazna dla naszego klienta, prosprzedażowa.

Anna Pawłowska-Kruzińska, szef krajowego trade marketingu w firmie Henkell Freixenet Polska

Kiedy rozpoczynać komunikację na Dzień Kobiet?

Poza wprowadzeniem wartości dodanej oraz odpowiednią ekspozycją, producenci nie mogą zapominać o jednej, kluczowej kwestii. "To my,  producenci, przypominajmy im o zbliżającej się okazji znacznie wcześniej" – zaznacza Anna Pawłowska-Kruzińska.

Ekspozycja okazjonalna powinna być widoczna w sklepie na wiele dni przed świętowanym dniem (foto: Henkell Freixenet Polska)

Jak dodaje, ekspozycje tworzone na wyjątkowe okazje, takie jak Dzień Kobiet, powinny pojawiać się w sklepach z dużym, minimum 2-3-tygodniowym wyprzedzeniem.


Foto: Henkell Freixenet Polska

Reklama