Dzień Kobiet wypada w 2023 roku w środę 8 marca. To nie tylko najpopularniejsze święto pań, ale także kolejna okazja dla producentów, którzy mogą zaproponować swój asortyment w nieco odmienionej wersji. Jak powinna wyglądać ekspozycja produktu na Dzień Kobiet? "Zasada jest zawsze taka sama – produkt musi być widoczny" – mówi Anna Pawłowska-Kruzińska, szef krajowego trade marketingu w firmie Henkell Freixenet Polska.
Wyjątkowa ekspozycja na Dzień Kobiet
Sposób, w jaki prezentowany jest na półce sklepowej produkt wpływa na decyzje konsumentów. Mówi o tym działalność marketingową, którą określamy terminem merchandising opierająca się właśnie na sztuce prezentacji produktu.
Jak przyznaje Anna Pawłowska-Kruzińska, szef krajowego trade marketingu w firmie Henkell Freixenet Polska, w wyjątkowym eksponowaniu produktu zdecydowanie pomagają okazje, takie jak Dzień Kobiet.
Ten sam produkt, podany w wyjątkowy sposób
Jak wykorzystać okazje takie jak Dzień Kobiet do zwiększenia sprzedaży? Zdaniem przedstawicielki firmy Henkell Freixenet Polska, dobrym pomysłem są m.in. serie limitowane.
Ekspertka zaznacza jednak, że oprócz samej wartości dodanej na produkcie, niezmiernie ważne jest także jego odpowiednie wyeksponowanie. Chodzi o "dodatkowe, efektowne ekspozycje poza półką, które już same przypominają o danej okazji" – wyjaśnia.
Kiedy rozpoczynać komunikację na Dzień Kobiet?
Poza wprowadzeniem wartości dodanej oraz odpowiednią ekspozycją, producenci nie mogą zapominać o jednej, kluczowej kwestii. "To my, producenci, przypominajmy im o zbliżającej się okazji znacznie wcześniej" – zaznacza Anna Pawłowska-Kruzińska.
Jak dodaje, ekspozycje tworzone na wyjątkowe okazje, takie jak Dzień Kobiet, powinny pojawiać się w sklepach z dużym, minimum 2-3-tygodniowym wyprzedzeniem.
Foto: Henkell Freixenet Polska