100% opakowań od Nestlé ma nadawać się do recyklingu do 2025 roku

100% opakowań od Nestlé ma nadawać się do recyklingu do 2025 roku

Nestlé zobowiązało się do zmniejszenia o połowę emisji gazów cieplarnianych (GHG) do 2030 roku, aby do 2050 roku osiągnąć zerowy poziom emisji netto od pola do stołu.

Za blisko 12% śladu węglowego zgłoszonego przez Nestle w 2018 roku odpowiadały opakowania. Producent chce to zmienić. W swojej strategii producent skupia się na pięciu filarach skupiających się na redukcji plastiku, zwiększeniu udziału opakowań nadających się do recyklingu oraz zmian systemowych.

Nestle redukuje ilość plastiku w opakowaniach

W ramach pierwszego filaru producent chce ograniczyć ogólne zużycie plastikowych materiałów opakowaniowych. W szczególności mowa o pierwotnym plastiku, którego ilość Nestle chce ograniczyć o 1/3 do 2025 roku. 

Aby wypełnić swoje zobowiązanie, Nestlé szuka alternatywnych materiałów opakowaniowych, takich jak papier. Przykładem może być Smarties, czyli pierwsza globalna marka słodyczy, która na całym świecie wdrożyła opakowania z włókien czy Maggi i Nesquik w nowych opakowaniach papierowych.

Papier jest jednym z innowacyjnych rozwiązania, nad którymi pracuje Nestlé, ze względu na jego właściwości odnawialne i dużą podatność na recykling. Nestlé będzie zwiększać skalę tej innowacji, szanując zrównoważony rozwój tego zasobu i kontynuując pokonywanie wyzwań, takich jak wytrzymałość materiałów i waga.

Opakowania wielokrotnego użytku

Drugi filar opiera się na skupieniu się w stronę opakowań wielokrotnego użytku. Chodzi o skalowanie systemów wielokrotnego użytku i wielokrotnego napełniania w celu wyeliminowania potrzeby stosowania opakowań jednorazowych.

Wśród przykładów działań, które podjął już producent możemy wymienić opakowania wielokrotnego użytku ze stali nierdzewnej, które pojawiły się w Niemczech dla produktów marki Nesquik.

Opakowanie wielokrotnego użytku Nesquik od Nestle (foto: Nestle)

Opakowania nadające się do recyklingu

Nestle dąży w swoich działań do tego, by wszystkie opakowania nadawały się do ponownego użyciu lub recyklingu, co znajduje odzwierciedlenie w strategii firmy. Nestle chce, aby 100% opakowań produkowanych przez firmę do 2025 roku nadawało się do recyklingu lub ponownego wykorzystania.

Już teraz 100% butelek na wodę marki Nestlé nadaje się do recyklingu, a portfolio wody w Europie wykorzystuje 25% rPET w swoich butelkach. Również w Europie kapsułki Nespresso są wykonane w 80% z aluminium pochodzącego z recyklingu, a produkty Thomy składają się w 30% z rPET w Niemczech.

Lepszy system

Ostatnie dwa filary strategii Nestle skupiają się na przemianach związanych ze wsparciem infrastruktury budując przyszłość "zero-waste" oraz wpływu na zachowania konsumenckie oraz działania partnerów detalicznych.

Firma realizuje te ambicje wspierając infrastrukturę zbiórki, sortowania i recyklingu w krajach, w których sprzedawane są produkty Nestle, a także dążąc do zebrania i recyklingu takiej samej ilości plastiku, jaka zostaje zużyta w produktach, zgodnie z zasadą "jedna tona wprowadzona, jedna tona wyjęta".


Foto: Nestle

Reklama