Nestlé zobowiązało się do zmniejszenia o połowę emisji gazów cieplarnianych (GHG) do 2030 roku, aby do 2050 roku osiągnąć zerowy poziom emisji netto od pola do stołu.
Za blisko 12% śladu węglowego zgłoszonego przez Nestle w 2018 roku odpowiadały opakowania. Producent chce to zmienić. W swojej strategii producent skupia się na pięciu filarach skupiających się na redukcji plastiku, zwiększeniu udziału opakowań nadających się do recyklingu oraz zmian systemowych.
Nestle redukuje ilość plastiku w opakowaniach
W ramach pierwszego filaru producent chce ograniczyć ogólne zużycie plastikowych materiałów opakowaniowych. W szczególności mowa o pierwotnym plastiku, którego ilość Nestle chce ograniczyć o 1/3 do 2025 roku.
Aby wypełnić swoje zobowiązanie, Nestlé szuka alternatywnych materiałów opakowaniowych, takich jak papier. Przykładem może być Smarties, czyli pierwsza globalna marka słodyczy, która na całym świecie wdrożyła opakowania z włókien czy Maggi i Nesquik w nowych opakowaniach papierowych.
- Przeczytaj też: Nestle testuje papierowe opakowania dla marki KitKat
Papier jest jednym z innowacyjnych rozwiązania, nad którymi pracuje Nestlé, ze względu na jego właściwości odnawialne i dużą podatność na recykling. Nestlé będzie zwiększać skalę tej innowacji, szanując zrównoważony rozwój tego zasobu i kontynuując pokonywanie wyzwań, takich jak wytrzymałość materiałów i waga.
Opakowania wielokrotnego użytku
Drugi filar opiera się na skupieniu się w stronę opakowań wielokrotnego użytku. Chodzi o skalowanie systemów wielokrotnego użytku i wielokrotnego napełniania w celu wyeliminowania potrzeby stosowania opakowań jednorazowych.
Wśród przykładów działań, które podjął już producent możemy wymienić opakowania wielokrotnego użytku ze stali nierdzewnej, które pojawiły się w Niemczech dla produktów marki Nesquik.
Opakowania nadające się do recyklingu
Nestle dąży w swoich działań do tego, by wszystkie opakowania nadawały się do ponownego użyciu lub recyklingu, co znajduje odzwierciedlenie w strategii firmy. Nestle chce, aby 100% opakowań produkowanych przez firmę do 2025 roku nadawało się do recyklingu lub ponownego wykorzystania.
- To może Cię zainteresować: Nestlé intensyfikuje działania na rzecz recyklingu. Już wszystkie polskie fabryki są zero-waste
Już teraz 100% butelek na wodę marki Nestlé nadaje się do recyklingu, a portfolio wody w Europie wykorzystuje 25% rPET w swoich butelkach. Również w Europie kapsułki Nespresso są wykonane w 80% z aluminium pochodzącego z recyklingu, a produkty Thomy składają się w 30% z rPET w Niemczech.
Lepszy system
Ostatnie dwa filary strategii Nestle skupiają się na przemianach związanych ze wsparciem infrastruktury budując przyszłość "zero-waste" oraz wpływu na zachowania konsumenckie oraz działania partnerów detalicznych.
Firma realizuje te ambicje wspierając infrastrukturę zbiórki, sortowania i recyklingu w krajach, w których sprzedawane są produkty Nestle, a także dążąc do zebrania i recyklingu takiej samej ilości plastiku, jaka zostaje zużyta w produktach, zgodnie z zasadą "jedna tona wprowadzona, jedna tona wyjęta".
Foto: Nestle