Mintel ogłosił cztery kluczowe trendy, które będą kształtować globalny rynek żywności, napojów i usług gastronomicznych w 2023 roku, a także w perspektywie 5 i więcej lat.
Ogłoszone przez Mintel trendy pokazują, w jaki sposób w warunkach ciągłej niepewności i nowych wyzwań następuje ewolucja fundamentalnych zachowań konsumentów kształtowanych przez takie czynniki rozwoju trendów, jak wartość, doświadczenia i otoczenie. Czego będą poszukiwali konsumenci? Co wpłynie na ich decyzje w 2023 roku?
Opakowanie na każdą pogodę
Konsumenci będą poszukiwać żywności i napojów w formułach, które pomogą im przetrwać ekstremalne temperatury i katastrofalne zjawiska pogodowe.
Zdaniem ekspertów Mintel, w ciągu najbliższych 2-5 lat marki będą musiały pochylić się nad innowacjami, które pomogą ludziom przetrwać trudne zjawiska pogodowe – ochłodzić podczas fali upałów, ogrzać w czasie zimnych dni czy też znaleźć komfort w trakcie nagłych sytuacji pogodowych.