Globalne trendy konsumenckie to coroczna publikacja agencji badawczej Mintel. Analiza opiera się na obserwacji siedmiu czynników rozwoju trendów, które poparte są danymi konsumenckimi i rynkowymi.
W publikacji "Global Consmer Trends 2023" Mintel kształtuje obraz globalnych trendów konsumenckich, które będą wpływały na zmiany zachowań konsumenckich w 2023 roku, jak również w kolejnych latach. Które elementy marki powinny uwzględnić w swoich krótko- oraz długookresowych strategiach?
Teraz ja
Według danych Mintel, aż 64% amerykańskich nastolatków z pokolenia Z ma poczucie, że z powodu pandemii COVID-19 straciło dwa lata swojego życia. Po okresie pandemii, kiedy konsumenci musieli myśleć zbiorowo, ponieważ priorytetem było zdrowie zbiorowe i wspólna odpowiedzialność, nadszedł czas na myślenie o sobie.
Obecnie mamy do czynienia z rosnącą potrzebą umacniania i celebrowania swojej indywidualności – pisze Mintel. Konsumenci stawiają siebie w centrum uwagi – 44% przedstawicieli pokolenia Z w USA przyznaje, że znalezienie sposobu na celebrowanie
swojej indywidualności jest dla nich dużo ważniejsze teraz niż przed pandemią COVID-19. Marki mogą im w tym pomóc.