ALDI wykonało wewnętrzną analizę koszyków zakupowych swoich klientów. Pokazała ona dynamicznie rosnącą wartość sprzedaży serów. Jak podaje dyskonter, wzrost przekracza 50% rok do roku.
1,4 kg sera rocznie
Przeciętne gospodarstwo domowe kupuje około 1,4 kg sera miesięcznie, przy założeniu, że kupuje ten ser średnio raz w tygodniu – wynika z danych sprzedażowych ALDI.
Jednak ser niekoniecznie gra pierwsze skrzypce podczas posiłku. Jak wyjaśnia Marta Pinocy, starszy menadżer ds. kategorii, na co dzień klienci ALDI spożywają ser w sposób tradycyjny, czyli z wędliną i pieczywem. "To właśnie te produkty najczęściej znajdują się w ich koszykach obok sera, jak wynika z badań własnych ALDI" – dodaje Pinocy.
Według badań własnych ALDI, sery są produktem całorocznym. Największą sezonowość odnotowują sery miękkie dojrzewające w okresach zimy i przedświątecznych.
Oferta serowa w ALDI
ALDI posiada w swoim asortymencie 64 sery. Wśród nich znajdziemy 4 produkty regionalne oraz 15 marek własnych, które w ramach planowanego ujednolicenia docelowo będą dostępne pod szyldem marki Milsani.
- To może Cię zainteresować: TOP5 krajów pod względem produkcji sera. Na którym miejscu znajduje się Polska?
Wszystkie sery w ALDI podlegają wewnętrznym kontrolom odbywającym się raz na 6 tygodni. Wiele z produktów w tej kategorii posiada certyfikaty i oznaczenia – Chroniona Nazwa Pochodzenia, Chronione Pochodzenie Geograficzne oraz Jakość Tradycja.
ALDI stawia także na unikalne produkty, których klienci nie znajdą u konkurencji. Znajdziemy wśród nich m.in. dojrzewający ser typu harceńskiego, ser do piekarnika podawany na ciepło, Parmigiano Reggiano w kawałku dojrzewający 24 miesiące czy sprowadzany z Włoch Mascarpone marki własnej D’ANTELI.
Foto: StockAdobe(zphoto83)