Muszkieterowie na ścieżce wzrostu. Grupa zakończyła rok niemal 10-miliardowymi obrotami

Muszkieterowie na ścieżce wzrostu. Grupa zakończyła rok niemal 10-miliardowymi obrotami

Grupa Muszkieterów, właściciel sieci sklepów Intermarché i Bricomarché, pokazał wyniki finansowe za 2022 rok. W tym czasie oba szyldy zwiększyły wartość obrotów. Podczas ostatnich 12 miesięcy Grupa przyspieszyła także transformację cyfrową swojego biznesu. 

Obrót zrealizowany przez zrzeszone w ramach Grupy Muszkieterów supermarkety Intermarché i Bricomarché wyniósł w 2022 roku 9,8 mld zł, co przełożyło się na 11,5% wzrost rok do roku. To już kolejny rok, w którym Muszkieterowie notują niemal miliardowy wzrost.

Sieć Intermarché odbudowuje swoją pozycję

Sieć Intermarché ma za sobą udany rok. Bez udziału sprzedaży paliw zwiększyła obrót o pół miliarda złotych, osiągając wzrost na stałej bazie sklepów (LFL) o blisko 13,5%. Wraz ze stacjami paliw, przychody Intermarché urosły o ponad 700 mln złotych i przekroczyły próg 6 miliardów złotych obrotu.

Sieć kończy rok z liczbą 22 punktów sprzedaży, które przeszły remodeling do konceptu Power. Marka powiększyła także park stacji paliw o kolejnych 5 placówek, wzmacniając tym samym swoją pozycję lidera sektora paliwowego wśród sieci handlowych. Miniony rok upłynął dla Intermarché pod znakiem rozwoju e-commerce. Dzięki temu w co czwartym sklepie sieci można realizować zakupy online w ramach usługi Drive.  

Dalszy rozwój sieci Bricomarché

Sieć Bricomarché kontynuowała politykę ekspansji i inwestycje w rozwój konceptów handlowych. Marka urosła o kolejne 300 mln złotych i zrealizowała obrót na poziomie 3,6 mld zł, co przełożyło się na 9% wzrost.

2022 rok był intensywny pod względem dalszego rozwoju kanału e-commerce. Obecnie wszystkie sklepy sieci posiadają tę usługę, a Bricomaty, czyli specjalne boksy do odbioru zamówień online, są dostępne dla klientów przy 104 sklepach sieci. Dużym sukcesem było także otwarcie na Śląsku drugiego centrum logistycznego dla sieci Bricomarché.

2022 rok, mimo, że niełatwy dla branży spożywczej i budowlanej, przyniósł nam bardzo dobre wyniki. Wzrost obrotów o miliard złotych w stosunku do roku poprzedniego pokazuje, że trudności spowodowane wojną i wysoką inflacją nie powstrzymały Grupy przed wzmocnieniem swojej pozycji rynkowej.

Marc Dherment, Dyrektor Generalny Grupy Muszkieterów

Transformacja informatyczna w Grupie Muszkieterów

Rok 2022 upłynął dla Muszkieterów pod znakiem przyspieszenia transformacji informatycznej. W tym czasie w sklepach Bricomarche i Intermarche wprowadzono nowe systemy kasowe. Proces zmian tych systemów rozpoczął się także na stacjach paliw.

Z pozytywnym wynikiem zakończyły się testy kas samoobsługowych w Intermarche i Bricomarche. Wraz z rozbudową infrastruktury informatycznej, marki rozwinęły programy w obszarze spersonalizowanego marketingu, który opiera się zarówno na aplikacji mobilnej, jak i karcie fizycznej.

Strategia ograniczania kosztów dystrybucji

Obie marki wdrożyły strategię ograniczania kosztów dystrybucji, która zakłada reinwestycję oszczędności w ceny. Dzięki takiej polityce sieć Bricomarché umocniła pozycję najtańszej sieci na rynku, a Intermarché w znaczącym stopniu poprawiła swój indeks cenowy w relacji do konkurencji.


Foto: mat. prasowe

Reklama