Grupa Muszkieterów, właściciel sieci sklepów Intermarché i Bricomarché, pokazał wyniki finansowe za 2022 rok. W tym czasie oba szyldy zwiększyły wartość obrotów. Podczas ostatnich 12 miesięcy Grupa przyspieszyła także transformację cyfrową swojego biznesu.
Obrót zrealizowany przez zrzeszone w ramach Grupy Muszkieterów supermarkety Intermarché i Bricomarché wyniósł w 2022 roku 9,8 mld zł, co przełożyło się na 11,5% wzrost rok do roku. To już kolejny rok, w którym Muszkieterowie notują niemal miliardowy wzrost.
Sieć Intermarché odbudowuje swoją pozycję
Sieć Intermarché ma za sobą udany rok. Bez udziału sprzedaży paliw zwiększyła obrót o pół miliarda złotych, osiągając wzrost na stałej bazie sklepów (LFL) o blisko 13,5%. Wraz ze stacjami paliw, przychody Intermarché urosły o ponad 700 mln złotych i przekroczyły próg 6 miliardów złotych obrotu.
Sieć kończy rok z liczbą 22 punktów sprzedaży, które przeszły remodeling do konceptu Power. Marka powiększyła także park stacji paliw o kolejnych 5 placówek, wzmacniając tym samym swoją pozycję lidera sektora paliwowego wśród sieci handlowych. Miniony rok upłynął dla Intermarché pod znakiem rozwoju e-commerce. Dzięki temu w co czwartym sklepie sieci można realizować zakupy online w ramach usługi Drive.
Dalszy rozwój sieci Bricomarché
Sieć Bricomarché kontynuowała politykę ekspansji i inwestycje w rozwój konceptów handlowych. Marka urosła o kolejne 300 mln złotych i zrealizowała obrót na poziomie 3,6 mld zł, co przełożyło się na 9% wzrost.
2022 rok był intensywny pod względem dalszego rozwoju kanału e-commerce. Obecnie wszystkie sklepy sieci posiadają tę usługę, a Bricomaty, czyli specjalne boksy do odbioru zamówień online, są dostępne dla klientów przy 104 sklepach sieci. Dużym sukcesem było także otwarcie na Śląsku drugiego centrum logistycznego dla sieci Bricomarché.
Transformacja informatyczna w Grupie Muszkieterów
Rok 2022 upłynął dla Muszkieterów pod znakiem przyspieszenia transformacji informatycznej. W tym czasie w sklepach Bricomarche i Intermarche wprowadzono nowe systemy kasowe. Proces zmian tych systemów rozpoczął się także na stacjach paliw.
Z pozytywnym wynikiem zakończyły się testy kas samoobsługowych w Intermarche i Bricomarche. Wraz z rozbudową infrastruktury informatycznej, marki rozwinęły programy w obszarze spersonalizowanego marketingu, który opiera się zarówno na aplikacji mobilnej, jak i karcie fizycznej.
Strategia ograniczania kosztów dystrybucji
Obie marki wdrożyły strategię ograniczania kosztów dystrybucji, która zakłada reinwestycję oszczędności w ceny. Dzięki takiej polityce sieć Bricomarché umocniła pozycję najtańszej sieci na rynku, a Intermarché w znaczącym stopniu poprawiła swój indeks cenowy w relacji do konkurencji.
Foto: mat. prasowe