Brzoska: Pogłoski o wycofaniu się Shopee z Polski docierały do nas już kilka miesięcy temu

Brzoska: Pogłoski o wycofaniu się Shopee z Polski docierały do nas już kilka miesięcy temu

Shopee w połowie stycznia br. zakończyło swoją działalność w Polsce. To głośne w branży e-commerce wydarzenie skomentował Rafał Brzoska. Jego zdaniem wycofanie się Shopee z polskiego rynku nie wpłynie na działalność InPostu. "Ktoś, kto kupował na Shopee, nie przestanie nagle kupować" – mówił w wywiadzie udzielonym portalowi Onet.

Shopee wraz z dniem 13 stycznia 2023 roku zakończyło swoją działalność w Polsce. Platforma była obecna na tym rynku od ponad roku. Według danych Mediapanel, w listopadzie 2022 roku udało jej się zgromadzić aż 10,8 mln użytkowników, zajmując trzecią pozycję w rankingu sklepów online.

Rafał Brzoska o zakończeniu działalności w Polsce przez Shopee

Shopee stanowiło mniej niż 1% wolumenu przesyłek obsługiwanych przez InPost – powiedział Rafał Brzoska podczas rozmowy z Grzegorzem Kowalczykiem.

Jak dodał, pogłoski na ten temat docierały do firmy już od kilku miesięcy, jednak jego zdaniem decyzja Shopee nie zmienia nic dla InPostu. "Jeśli ktoś kupował na Shopee z dostawą poprzez paczkomat, to nadal będzie korzystał z naszych usług" – zaznaczył.

Co pokazała decyzja Shopee?

"Dobrą stroną jest wiadomość, że nasi rodzimi przedsiębiorcy – nie tylko Allegro, ale też CCC, Modivo czy LPP – mają szanse wygrywać z największymi globalnymi graczami" – mówił Brzoska w rozmowie z portalem Onet. Jednocześnie zwrócił uwagę na sytuację na zagranicznych rynkach, gdzie ma miejsce duża koncentracja, a "karty rozdają" największe firmy. 

U nas jest większa różnorodność, firmy podnoszą jakość i planują ekspansję zagraniczną. To dobre dla polskiej gospodarki.

Rafał Brzoska, prezes InPost

Nadwyrężone zaufanie konsumentów

Shopee oficjalnie poinformowało o zakończeniu działalności w Polsce 12 stycznia. Platforma zapowiedziała wtedy, że wraz z końcem kolejnego dnia możliwość składania zamówień zostanie wyłączona. Dla wielu konsumentów, ale także sprzedawców, był to niemały szok. 

Zdaniem Rafała Brzoski, ten ruch może u części użytkowników platformy zniszczyć zaufanie do sprzedaży przez internet w ogóle. "To będzie jednak niewielka część, więc uważam, że finalnie będzie więcej plusów niż minusów" – dodał.


Foto: Rafał Brzoska, prezes InPost (mat. prasowe)

Reklama